• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 4 اسفند 1399
کد مطلب : 125083
+
-

گرامیداشت علامه دهخدا

مراسم گرامیداشت علامه دهخدا همزمان با سالروز درگذشت این شاعر، ادیب و بنیانگذار لغتنامه دهخدا برگزار می‌شود. به گزارش همشهری، دهمین مراسم گرامیداشت علامه علی‌اکبر دهخدا چهارشنبه، ششم اسفندماه از ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ توسط مؤسسه لغتنامه دهخدا و مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی دانشگاه تهران و بنیاد حامیان مؤسسه لغتنامه دهخدا برگزار می‌شود. این برنامه با همراهی حسن انوری، احمد سمیعی گیلانی، جلیل دوستخواه، علی‌اشرف صادقی، محمد استعلامی، سعید نجفی اسداللهی، عبدالله انوار و رسول شایسته به‌عنوان جمعی از مؤلفان لغتنامه دهخدا و همچنین محمدرضا شفیعی کدکنی و شهرام ناظری برگزار می‌شود. علاقه‌مندان از طریق پلتفرم‌های یادشده و از جمله اینستاگرام برای پیوستن به این برنامه می‌توانند از لینک موجود در وبگاه موسسه استفاده کنند. 

   همایش«چالش‌های امروز کتاب کودک و نوجوان» 
هفتمین همایش بحران و برون‌رفت؛ چالش‌های امروز کتاب کودک و نوجوان با موضوع «همزیستی با کرونا و پیامدهای آن برای کودکان و نوجوانان» سه‌شنبه ۵ اسفند از سوی انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان به‌صورت مجازی برگزار می‌شود. به گزارش همشهری، این نشست از ساعت 15و 30تا 16و 30دقیقه در صفحه‌ اینستاگرام انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان به نشانی
 nasherane_ketabe_Kodak پخش خواهد شد.

   درس‌گفتارهای آنلاین درباره ابن‌سینا 
چهارمین و پنجمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره بوعلی‌سینا، چهارشنبه ۶ و ۱۳ اسفند ساعت ۱۱ صبح با سخنرانی لطف‌الله نبوی به «ابن‌سینا و ابداعات تاسیسی- استنتاجی» اختصاص دارد که به‌صورت مجازی پخش خواهد شد. به گزارش همشهری، علاقه‌مندان می‌توانند این درس گفتار را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang و تلگرام این مرکز به نشانیbookcitycc پیگیری کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :