• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 4 اسفند 1399
کد مطلب : 125064
+
-

دستمال آشپزخانه از افزایش فروش تا افزایش قیمت

در یک سال اخیر به‌دلیل نگرانی‌های ناشی از کرونا مصرف دستمال آشپزخانه چندین برابر شده است

سوپرمارکت
دستمال آشپزخانه از افزایش فروش تا افزایش قیمت

فروش دستمال یا همان حوله آشپزخانه در یکسالی که گذشت همپای دیگر محصولات سلولزی افزایش یافت. این رشد درحالی بود که به روایت آمار، تقاضا برای خرید این محصول حتی در سال 98 که هنوز بحران کرونا دامنگیر کشور نشده بود، نسبت به سال قبل از آن از رشد بیشتری نسبت به دیگر انواع دستمال برخوردار بود.
این دستمال‌ها حالا دیگر جای ثابتی در آشپزخانه‌ها دارند و در یک سال اخیر به‌دلیل نگرانی‌های ناشی از کرونا مصرف آنها چندین برابر شد. اما قیمت این محصولات هم با رشد تقاضا بالا رفت. بخشی از مواداولیه تولید کالاهای سلولزی وارداتی است و رشد نرخ ارز طبیعتا بر هزینه تولید و قیمت تمام‌شده این محصولات تأثیرگذار بوده است. قیمت این محصولات در بازار طی امسال حداقل دوبرابر شد و نبود بعضی از برندها در سوپرمارکت‌ها احتمال افزایش دوباره قیمت را تقویت کرده است.
مشاهدات خبرنگار همشهری نشان می‌دهد هم‌اکنون بسته‌های دوقلوی دستمال آشپزخانه در سوپرمارکت‌ها بین 18هزار و 500تا 32هزار تومان قیمت دارند که بازه قیمتی عجیبی برای یک محصول مشابه به‌نظر می‌رسد. البته تعداد لایه‌های دستمال فاکتور مهمی در تعیین قیمت است و دستمال‌های چهارلایه طبیعتا قیمت بالاتری نسبت به دولایه یا سه‌لایه دارند. بیشتر محصولات موجود در بازار سه‌لایه است و عمده نام‌های موجود در سوپرمارکت‌ها را نیز برندهای گلپر، ‌های کلین، نانسی، پاپیا، راشین، شکوه، سافتلن و تنو تشکیل می‌دهد. البته برند هایپراستار هم در هایپرمارکت‌ها در دسترس شهروندان قرار دارد.
قیمت‌گذاری بسته‌های دستمال آشپزخانه به‌صورتی است که خرید بسته‌ای با تعداد بالا به صرفه‌تر است اما بسته‌های تعداد بالا اغلب سه‌لایه هستند. خیلی‌ها از دستمال‌های نانو و میکروفایبر برای خشک کردن یا تمیز کردن سطوح در آشپزخانه استفاده می‌کنند. این دستمال‌ها که  چند سالی هست وارد بازار شده‌اند آبگیری و پاک‌کنندگی خوبی دارند و به‌دلیل امکان شست‌وشو و استفاده چندین باره به صرفه هستند اما از لحاظ بهداشتی قطعا دستمال‌های معمولی و یک‌بار مصرف انتخاب‌های بهتری هستند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید