• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 4 اسفند 1399
کد مطلب : 125033
+
-

هر هفته در یکی از محله‌های منطقه ۲۲ شهروندان درخت می‌کارند

جمعه‌های سبز

جمعه‌های سبز

طرح «جمعه‌های سبز» با هدف افزایش سرانه فضای سبز و بهره‌مندی از توان شهروندان در طرح‌های محلی، هر هفته در یکی از محله‌های منطقه ۲۲ اجرا می‌شود.
شهردار منطقه ۲۲ با اعلام این خبر گفت: «به تازگی طرحی در روزهای پایانی هفته منطقه آغاز شده است که در آن علاوه بر رفع مشکلات محله‌ها در زمینه‌های خدمات شهری و فضای سبز، روزهای جمعه به شهروندان اختصاص دارد و در آن با مشارکت آنها اقدام به پاکسازی محله‌ها و کاشت نهال می‌کنیم.» «مرتضی رحمان‌زاده» با اشاره به اینکه نمونه این طرح به تازگی در محله «سروآزاد» ناحیه ۴ منطقه ۲۲ اجرا شده است، افزود: «در طرح جمعه‌های سبز، شهروندان دوستدار محیط‌زیست حضور فعال دارند و با مشارکت آنها بیش از هزار اصله نهال در محله کاشته شد. البته این طرح ادامه دارد و هر هفته در یک محدوده از منطقه اجرایی می‌شود.»
او با تأکید بر اینکه توسعه فضای سبز و حمایت از محیط‌زیست برای منطقه اهمیت ویژه‌ای دارد، گفت: «علاوه بر جذب مشارکت شهروندان، پیش‌بینی شده است با همکاری «منابع طبیعی» استان تهران، طرح‌هایی به‌صورت مشارکتی برای افزایش کیفیت خدمت‌رسانی به شهروندان در بوستان‌های جنگلی منطقه و تقویت گردشگری طبیعت اجرایی شود. چون با وجود جنگل‌های «چیتگر»، «خرگوش دره» و غیره، ظرفیت‌های زیادی در منطقه وجود دارد که می‌توان با طرح‌های قابل توجه از آن بهره‌برد.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید