• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 3 اسفند 1399
کد مطلب : 124997
+
-

خنده پشت ماسک

شبکه‌های تلویزیونی در روزهای آغازین ۱۴۰۰ میزبان 4سریال نوروزی می‌شوند


فهیمه پناه‌آذر ـ روزنامه‌نگار

شبکه‌های تلویزیونی در نوروز ۱۴۰۰ با 3سریال نوروزی میزبان خانه‌ها هستند و مجموعه «نوروز رنگی» علی مسعودی هم که برای سال جدید تولید شده، در کنداکتور پخش سیما قرار نگرفته است؛ سریالی که اگر برسد از شبکه 5روی آنتن می‌رود و شنیده‌ها حکایت از آن دارد که  احتمال دارد جای این سریال طنز، «رعد و برق» بهروز افخمی در جدول پخش شبکه قرار بگیرد.

پایتخت برای آخرین روز سال کبیسه 
امسال دیگر خبری از «پایتخت» نیست. سیروس مقدم که «پایتخت»6 را با حاشیه به پایان رساند، این روزها مشغول تولید 2قسمت پایانی این سریال است؛ 2قسمتی که اگر برسد قرار است شب‌های ۲۹ و ۳۰ اسفند روی آنتن برود. در 2قسمت پایانی فصل ششم «پایتخت» همه بازیگران اصلی سریال حضور دارند و تنها نامی که از سریال جدا شده، آرش عباسی، فیلمنامه‌نویس فصل ششم است. فیلمنامه این دو قسمت را با طرحی از محسن تنابنده و سرپرستی او، محمد تنابنده نوشته و به‌نظر پرونده «پایتخت» بسته خواهد شد.

بازیگران نون.خ با ماسک
شبکه اول، نوروز امسال فصل سوم «نون.خ» را در برنامه دارد؛ سریالی به کارگردانی سعید آقاخانی که در 2فصل قبلی توانسته تماشاگرانش را داشته باشد. در این فصل هم گروه بازیگران تغییری نکردند و ظاهرا حمیدرضا آذرنگ از گروه به‌خاطر مشغله‌هایش جدا شده و باید دید به گروه بازمی‌گردد یا آقاخانی، بازیگر دیگری را جایگزین کرده است. نکته قابل تامل در این سریال حضور بازیگران با ماسک است که در طول بازی‌ها، بازیگران با ماسک جلوی دوربین حاضر شده‌اند.

همبازی طنز نیست
شبکه 2هم میزبان سریال غیر طنز نوروز امسال است. سروش محمدزاده این سریال ملودرام عاشقانه را کارگردانی می‌کند. آتیلا پسیانی، کامران تفتی، حسین مهری، مریم مومن، دیبا زاهدی، علیرضا استادی و امیر کاظمی از جمله بازیگران این سریال هستند.

دومین تجربه کارگردان بوتیمار
شبکه 3برای شب‌های نوروز، «بوتیمار» به کارگردانی علیرضا نجف‌زاده و نویسندگی سعید جلالی را برای پخش آماده دارد. این کارگردان نوروز ۹۸ سریال طنز «زوج یا فرد» را روی آنتن داشت. بوتیمار در شهرهای شمالی ساخته شده است؛ یک‌سریال خانوادگی که در آن برخی از بازیگران طنز سیما دیده می‌شوند. حمید لولایی، مرجانه گلچین، هدایت هاشمی، مهران رجبی، اشکان اشتیاق، رامین ناصرنصیر و سپند امیرسلیمانی در این سریال حضور دارند.

بلاتکلیفی «نوروز رنگی» 
هنوز معلوم نیست که نوروز رنگی علی مسعودی به آنتن شبکه 5 برسد یا نه؟ سریالی که نامش به «هشت آباد» تغییر کرد و هنوز تکلیف اسمش نیز مشخص نیست. مسعودی امسال سریال «آخر خط» را به‌عنوان نخستین تجربه کارگردانی روی آنتن داشت و نتوانست آن‌طورکه باید و شاید تماشاگرانش را داشته باشد.

 شاید «رعد و برق»
شنیده‌ها حاکی از آن است که اگر سریال جدید علی مسعودی از آنتن شبکه ۵پخش نشد، (با توجه به اینکه هنوز در کنداکتور پخش قرار نگرفته است.) آخرین ساخته بهروز افخمی جای «نوروز رنگی» یا «هشت آباد» را می‌گیرد. سریال تلویزیونی «رعد و برق» این روزها پایان تصویربرداری‌اش در گرگان را می‌گذراند و تا‌کنون ۹۰ درصد کار تمام‌شده است. شاید «رعد و برق» گزینه احتمالی نوروز است که درصورت رسیدن سریال مسعودی، این سریال رمضان ۱۴۰۰ روی آنتن می‌رود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید