• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 3 اسفند 1399
کد مطلب : 124971
+
-

آماربازی


7.34
تا پیش از بازی پرسپولیس و گل‌گهر، سرخ‌پوشان از لحاظ امتیازات فنی متریکا تیم سوم لیگ بودند. اختلاف البته زیاد نبود اما سپاهان که از آنالیزورهای متریکا، امتیاز فنی 7.25 از 10 را دریافت کرده بود، بالاتر از دیگر تیم‌ها در رتبه اول قرار داشت و حتی همین گل‌گهر هم امتیازی بالاتر از پرسپولیس کسب کرده بود. اما در آخرین بازی نیم‌فصل، پرسپولیسی‌ها با یک برد درخشان و کسب امتیاز عالی 8.7 از 10 توانستند میانگین امتیازات خود را تا 7.34 بالا بکشند و بهترین تیم نیم‌فصل اول شوند. پرسپولیس در زمینه گل‌ خورده، کلین‌شیت، دقت شوت و مالکیت توپ برترین تیم لیگ بوده و در زمینه گل‌ زده، تعداد پاس و گرفتن فرصت شوتزنی از حریفان دومین تیم موفق لیگ بوده است.

7.25
تیم سپاهان همانطور که در جدول رده‌بندی پشت‌سر پرسپولیس قرار گرفت و دوم شد، از لحاظ امتیازات فنی هم دومین تیم برتر لیگ بود و بعد از پرسپولیس ایستاد. بهترین نمایش سپاهان در داربی اصفهان بود که ذوب‌آهن را 3-1 شکست داد و از متریکا هم نمره فنی7.9 گرفت. ضعیف‌ترین بازی سپاهانی‌ها هم 6روز قبل از داربی در مقابل شهرخودرو اتفاق افتاد که با باخت 3-1 و نمره ضعیف 6.5 از 10 همراه بود. در مجموع سپاهان به میانگین امتیاز 7.25 رسید و از لحاظ فنی دومین تیم برتر لیگ لقب گرفت. سپاهان در گل زده، نرخ تبدیل شوت به گل، دقت پاس و دریبل موفق بهترین تیم لیگ بود و در تکل موفق و شوت در چارچوب هم دوم شد.

7.17
اما به گواه آمارهای متریکا، سومین تیم لیگ از لحاظ فنی فولاد خوزستان بود که به اندازه لیاقتش امتیاز نگرفت و در جدول رده‌بندی رتبه چهارم را به‌دست آورد. فولاد با میانگین امتیاز 7.17 از 10 بالاتر از گل‌گهر، استقلال و تراکتور قرار گرفت تا به کسب امتیازات بالاتر در نیم‌فصل دوم امیدوار بماند. فولاد در بخش‌های دفاعی عملکرد بهتری نسبت به بخش‌های هجومی داشت و بهترین آمارهای این تیم در عقب زمین به‌دست آمد. تیم نکونام در هر بازی فقط 6.7 بار به حریفان فرصت شوتزنی داد و در هر بازی فقط 2.5شوت در چارچوب دروازه‌اش قرار گرفت. در هر دوی این بخش‌ها فولاد بهترین آمار را بین 16تیم داشت و نهایتا با 10گل خورده صاحب دومین خط دفاعی برتر لیگ بعد از پرسپولیس شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید