• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 28 فروردین 1397
کد مطلب : 12488
+
-

مکرون: در سوریه بمان؛ ترامپ: نمی‌مانم

مکرون: در سوریه بمان؛ ترامپ: نمی‌مانم

یک روز بعد ا‌ز آنکه امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در مصاحبه تلویزیونی زنده گفت ترامپ را راضی کرده در سوریه بماند، کاخ سفید اعلام کرد که رئیس‌جمهور آمریکا هنوز بر خروج نظامیان این کشور از سوریه تأکید دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید صبح دیروز به خبرنگاران گفت که سیاست آمریکا درباره خروج از سوریه تغییر نکرده است. این مقام آمریکایی گفت: واشنگتن همچنان به نابودی داعش متعهد است اما همزمان انتظار دارد که متحدین این کشور در منطقه مسئولیت بیشتری برای تامین امنیت بر‌عهده بگیرند.

2هفته پیش ترامپ در جریان یک سخنرانی، گفت: نیروهای نظامی آمریکا به‌زودی از سوریه خارج می‌شوند. بگذارید دیگران به این موضوع برسند.
این جملات در رسانه‌های غربی بازتاب گسترده‌ای یافت. منابع و فرماندهان نظامی آمریکایی در آن زمان از جزئیات این برنامه اظهار بی‌اطلاعی کردند و حتی در مصاحبه‌هایی گفتند که تا قبل از این سخنرانی رئیس‌جمهور، برنامه‌هایی برای افزایش نیرو در سوریه را بررسی می‌کرده‌اند. بعد از این سخنرانی، رسانه‌های اسرائیلی از مکالمه‌ای تلفنی خبر دادند که میان ترامپ و نتانیاهو انجام شده است.

به نوشته این رسانه‌ها ازجمله روزنامه هاآرتص، در این مکالمه تلفنی مشاجره‌ای میان ترامپ و نتانیاهو بر سر آینده حضور نیروهای نظامی آمریکا در خاک سوریه صورت گرفته ‌است. پیش‌تر برخی رسانه‌های آمریکایی نوشته‌ بودند که ترامپ از عربستان خواسته ‌است هزینه ادامه حضور نظامی آمریکا در خاک سوریه را بپردازد.

مکرون 2 روز پیش در مصاحبه زنده تلویزیونی، گفت: ترامپ را قانع‌کرده‌ایم حضور نظامی در سوریه را ادامه دهد. او همچنین ضمن مشروع خواندن حملات موشکی اخیر 3 کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه به خاک سوریه، گفت: در تماس‌های تلفنی ترامپ را قانع کردیم که این حملات محدود باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید