• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
پنج شنبه 30 بهمن 1399
کد مطلب : 124783
+
-

شهر هوشمند از دید کاریکاتوریست‌ها

نمایشگاه کاریکاتور «شهر هوشمند و تهران من» در موزه نقشه افتتاح شد

شهر هوشمند از دید کاریکاتوریست‌ها


نمایشگاه کاریکاتور شهر هوشمند و تهران من، دیروز با حضور مشاور عالی و مدیرکل حوزه شهردار، مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران و تعدادی از کاریکاتوریست‌ها در موزه نقشه افتتاح شد. 
محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در این رابطه به همشهری گفت: «یکی از موضوعاتی که ما در تهران هوشمند به آن خیلی توجه می‌کنیم، این است که تهران هوشمند یک برنامه صرفا فناوری نباشد. تهران هوشمند برنامه شهرداری برای حرکت به سمت شهری هوشمندتر است. برای همین، خیلی مهم است که پیام و برنامه خود را به مردم عرضه کند. زیرا حوزه اجتماعی و فرهنگی در همه شهرهایی که به سمت هوشمندسازی می‌روند، حوزه قابل توجهی است و مردم باید با این برنامه‌ها همراه شده و نظرات خود را اعلام کنند.» او ادامه داد: «زبان هنر هم نقاد و هم در حوزه‌های مختلف دقیق است. برای همین، ما از هنرمندان کمک گرفتیم تا بتوانیم پیام‌هایی که در حوزه شهرهوشمند است را هم از زاویه دید آنها ببینیم و هم بتوانیم برای مردم به بیانی دیگر عرضه کنیم. در همین راستا، نخستین مسابقه کارتون حوزه هوشمند را در ابعاد کشور برگزار کردیم و خوشبختانه خیلی استقبال شد. یک‌ماه فرصت بود و در این مدت آثار زیادی را دریافت کردیم که حدود 70اثر به مرحله نهایی راه یافتند. 10اثر به‌عنوان اثر برتر شناخته شدند و 3اثر نخست جوایز اصلی را کسب کردند.» فرجود تأکید کرد: «نگاهی که هنرمندان عزیز در این مسابقه داشتند، برای خودِ من خیلی جذاب بود. نقدها و پیشنهادهای هنرمندان هم برای ما خیلی خوب بود. امیدواریم که این مسیر را در شاخه‌های دیگر ادامه دهیم و بتوانیم از ظرفیت‌های هنری کشور استفاده کرده و پیام‌های هنرمندان را دریافت کنیم و انتقال دهیم.» 
در این نمایشگاه 61اثر به نمایش گذاشته شده است. همچنین در کنار آن، آثاری از کارگاه حوزه خدمات تهران من نیز قرار دارد. سارا بوربور، رئیس مرکز آمار و رصد شهری شهرداری تهران که در افتتاح حضور داشت، به همشهری گفت: «در موزه نقشه و در مجموع بالغ بر 800نقشه قدیمی شهر تهران، شهرستان‌های پایتخت و نقشه‌های قدیمی کشور وجود دارد. موزه نقشه ظرفیت بالایی دارد و می‌تواند نمایشگاه‌های زیادی ازجمله نمایشگاه تهران هوشمند و تهران من را برگزار کند. » 
نمایشگاه کاریکاتور شهرهوشمند و تهران من به‌مدت یک هفته دایر است و علاقه‌مندان علاوه بر بازید از نمایشگاه می‌توانند از موزه نقشه بازدید کنند. بازدید از این نمایشگاه رایگان است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :