• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 27 بهمن 1399
کد مطلب : 124441
+
-

استقلال از فکری عبور می‌کند؟

با وجود حمایت هیأت‌مدیره استقلال از سرمربی تیم او همچنان اصلا جایگاه محکمی بین هواداران و حتی بازیکنان تیم ندارد

استقلال از فکری عبور می‌کند؟

امیرحسین اعظمی|  آخرین بازی از نیم‌فصل اول به بدترین شکل ممکن برای استقلال و محمود فکری به پایان رسید. شکست در اصفهان آنقدر برای فکری تلخ بود که او در کنفرانس مطبوعاتی کاملا به‌‌هم‌ریخته به‌نظر می‌رسید و حتی حوصله پاسخ دادن به سؤالات فنی خبرنگاران را هم نداشت. وقتی از او درخصوص استفاده از دفاع 3نفره در این بازی و همچنین ایجاد تغییرات زیاد در ترکیب سؤال شد، با عصبانیت این جملات را به زبان آورد: «خدا را شکر که بازی را باختیم و دوباره سؤال‌های کارشناسانه شروع شد. زمانی که تیم ما می‌برد کسی سؤال نمی‌پرسد ولی وقتی می‌بازیم سؤال‌ها همه به این سمت‌وسو می‌رود و دوستان کارشناس می‌شوند.»
فکری از همان شروع فصل محبوبیت زیادی میان هواداران استقلال نداشت و همیشه بابت سبک بازی تیمش مورد انتقاد آنها و البته برخی از پیشکسوتان قرار می‌گرفت. حتی نتیجه‌گیری در چند بازی پیاپی و صدرنشینی هم نتوانست انتقادها از فکری را کمتر کند و او همچنان بابت تاکتیک تیمی استقلال، سردرگمی بازیکنان در زمین، اتکا به توانایی و مهارت چند بازیکن خاص، استفاده از دستیاران متوسط و ایجاد تغییرات متعدد در ترکیب مورد نقد قرار گرفت. البته فکری در برابر تمامی انتقادها همیشه از نتیجه‌گیری و جایگاه تیم در جدول لیگ به‌عنوان سپر دفاعی استفاده می‌کرد ولی مسئله مهم این است که سرمربی استقلال مقبولیت خاصی میان هواداران تیمش ندارد و قطعا این موضوع می‌تواند یک آسیب بزرگ برای استقلال باشد.
چالش بزرگ دیگر در استقلال عدم‌یکپارچگی بین بازیکنان، کادر فنی و مدیران باشگاه است که البته مدیران هم نقش پررنگی در شکل‌گیری این حاشیه‌ها داشته‌اند. آنها در کنترل حواشی و فراهم آوردن امکانات مناسب کارنامه قابل دفاعی نداشته‌اند و از طرفی جو تیم هم طوری است که گارد فکری را مقابل بازیکنان پایین آورده است. می‌گویند یکی دو تن از اعضای هیأت‌مدیره استقلال بعد از شکست برابر سپاهان در تماس تلفنی با فکری از این مربی حمایت کرده و به او دلداری داده‌اند ولی برخی از اعضای هیأت‌مدیره هم موافق فکری نیستند که این موضوع می‌تواند جایگاه فکری روی نیمکت استقلال را متزلزل‌تر از گذشته کند.
   شایعه خطرناک
از روز گذشته شایعاتی درخصوص کنار گذاشتن محمود فکری مطرح شده است. اتفاقی که قطعا حاشیه‌ها و مشکلات تکراری چند سال اخیر در استقلال را به همراه خواهد داشت. هواداران استقلال بعد از رفتن استراماچونی حالا سختگیرتر شده‌اند و فرهاد مجیدی هم به‌دلیل محبوبیتی که میان آنها داشت، با برخورد تند هواداران این تیم مواجه نشد. البته هواداران استقلال بر این عقیده‌اند که تیم مجیدی زیباتر و بابرنامه‌تر از این تیم بازی می‌کرد و این مقایسه‌ها قطعا فشار روی فکری را بیشتر خواهد کرد. فکری حالا حمایت هواداران را در کنار خودش ندارد و از لحاظ فنی هم با انتقادهای زیادی روبه‌روست. ادامه این شرایط قطعا روزهای سخت و البته تلخی را برای سرمربی استقلال رقم خواهد زد. حالا فکری در موقعیتی قرار گرفته که حتی صدرنشینی استقلال هم نمی‌تواند جوی که علیه این مربی شکل گرفته را تغییر دهد و حتی اگر این وضعیت منجر به استعفای فکری هم شود، نباید چندان تعجب کرد. باید دید مسئولان استقلال از فکری عبور خواهند کرد یا حتی با این شرایط هم به حمایت از این مربی ادامه خواهند داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید