• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 27 بهمن 1399
کد مطلب : 124439
+
-

یک نفس تا صدر

پرسپولیس که 3بازی اخیرش را یک-صفر برده برای قهرمانی نیم‌فصل دیگر به همین بردهای حداقلی هم احتیاج ندارد؛ یک مساوی برای این تیم کافی است

یک نفس تا صدر

پرسپولیس با برتری مقابل پیکان به روند بردهای اقتصادی‌اش ادامه داد و با نشستن روی پله دوم در آستانه قهرمانی نیم‌فصل قرار گرفت. سرخپوشان تهران که در عزای 2 ستاره سابق خود سیاهپوش شده‌اند از زمانی که با این رنگ به میدان می‌روند هیچ امتیازی از دست نداده‌اند. تیم یحیی گل‌محمدی آخرین بار با پیراهن قرمز به آلومینیوم اراک باخت و بعد از آن طی 4بازی با لباس مشکی به 4برد متوالی رسید. کسب 12امتیاز از 4پیروزی متوالی رکوردی است که هیچ تیمی در لیگ جاری به آن نرسیده است. پرسپولیس همه این پیروزی‌ها را با اختلاف یک گل به دست آورده اما جالب این است که با همین بردهای به‌اصطلاح ناپلئونی تفاضل گل پرسپولیس از همه رقبایش بیشتر است. این تیم حالا در یک امتیازی سپاهان صدرنشین قرار دارد و اگر در تنها بازی باقیمانده از نیم‌فصل اول یک تساوی هم از گل‌گهر بگیرد با تکیه بر همان تفاضل گل، بالاتر از سپاهان به قهرمانی نیم‌فصل اول خواهد رسید. برد دیروز پرسپولیس البته در شرایط سختی به دست آمد. پیکان مثل بازی‌های قبلی‌اش در دفاع تجمع کرده و چشم به پرتاب‌های اوت‌انداز معروفش دوخته بود. در این شرایط پرسپولیس فقط یک بار توانست با کار ترکیبی از دفاع چندلایه پیکان بگذرد و روی پاس خوب عالیشاه و ضربه تمام‌کننده نوراللهی به گل برسد. پرسپولیس با این نتیجه برای سومین بازی متوالی با زوج سیدجلال و کامیابی‌نیا در خط دفاعی کلین‌شیت کرد.

  تراکتور و مس در 6ضلعی
دیروز علاوه بر بازی پرسپولیس مقابل پیکان، 2 بازی دیگر هم برگزار شد که طی آنها تراکتور و مس رفسنجان با غلبه بر حریفان خود تعداد تیم‌های 22امتیازی لیگ را دوبرابر کردند. تراکتور بعد از شکست خانگی مقابل پرسپولیس این بار به تهران آمده بود تا مقابل سایپا قرار بگیرد. این تیم در همان 10دقیقه ابتدایی با گل مهرداد حیدری که در صحنه‌ای مشکوک به ثمر رسید از میزبانش عقب افتاد. در حالی که تصور می‌شد تیره‌روزی‌های مسعود شجاعی و تراکتور ادامه‌دار شده است، اما تیم تبریزی در وقت‌های تلف‌شده نیمه اول کام‌بک زد و با گل‌های خانزاده و بوحمدان از میزبانش پیش افتاد. این نتیجه در نیمه دوم هم پابرجا ماند تا تراکتور نیم‌فصل اول را با پیروزی تمام کند. همزمان در رفسنجان تیم مس مقابل ذوب آهن قرار گرفت و در حالی که بازی تا دقیقه88 با نتیجه مساوی 1-1 پیش می‌رفت میزبان با 2گل اسلامی‌خواه و نقی‌زاده پیروز شد تا بداقبالی‌های ذوب‌آهن بدون رحمان رضایی هم ادامه داشته باشد. مس رفسنجان با این پیروزی همانند تراکتور 22امتیازی شد و در کنار آلومینیوم و گل‌گهر قرار گرفت. این تیم‌ها به همراه فولاد و نفت آبادان که 23امتیازی هستند گروه فشرده‌ای را در میانه جدول (رتبه چهارم تا نهم) تشکیل داده‌اند. گروهی که ظاهرا برای کسب رتبه چهارم رقابت می‌کنند اما شاید بعضی از آنها در نیم‌فصل دوم بتوانند با یک جهش خودشان را به جمع 3تیم برتر برسانند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :