• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 28 فروردین 1397
کد مطلب : 12433
+
-

آماده‌باش شهرداری برای بارش‌های بهاری

حسینی‌مکارم: افزایش درآمدهای پایدار شهرداری را باید به جد دنبال کنیم

شهر
آماده‌باش شهرداری برای بارش‌های بهاری

سرپرست شهرداری تهران دیروز در بازدید سرزده از مرکز کنترل ترافیک پایتخت از آماده باش شهرداری برای بارش‌های بهاری پایتخت خبر داد. به گزارش همشهری،‌سمیع‌الله حسینی‌مکارم با اشاره به آمادگی کامل تمامی بخش‌های شهرداری تهران برای بارش‌های بهاری و احتمال کاهش دمای پایتخت گفت: «هم‌اکنون معاونان خدمات شهری و شهرداران تمامی مناطق ۲۲ گانه در آماده‌باش قرار دارند و معاون امور مناطق، معاون خدمات شهری و تمامی دست اندرکاران در بخش ستادی شهرداری تهران نیز فعال هستند. علاوه بر این، براساس گزارش‌هایی که در جریان بازدید از مرکز کنترل ترافیک از سطح شهر ارائه می‌شد، مشکل خاصی در معابر پایتخت وجود نداشت. تمامی معابر شهر تهران به‌صورت مستمر از سوی مسئولان ستادی کنترل می‌شود و درصورتی که اتفاقی بیفتد، دستورات لازم به فوریت داده می‌شود تا مسائل حل‌و‌فصل شود. با گزارشی که از سوی مسئولان مربوطه ارائه شده حتی در معابری که احتمال دارد درجه هوا به زیر صفر برسد و یخبندان صورت گیرد، آمادگی کامل وجود دارد که بتوانیم به سرعت مسئله را مرتفع کنیم تا مشکلی برای شهروندان پیش نیاید.»

صبح دیروز البته در نشست هم‌اندیشی سرپرست شهرداری تهران که با حضور قائم‌مقام و مدیران معاونت شهرسازی و معماری پایتخت برگزار شد، حسینی‌مکارم به موضوع درآمدهای پایدار پرداخت. او با بیان اینکه درآمدهای پایدار از اولویت‌های شهرداری است، تأکید کرد: «با وجود مشکلات متعددی که طی ماه‌های اخیر در حوزه‌های مختلف ازجمله مالی و اداری با آن روبه‌رو بوده‌ایم، با همت خانواده بزرگ شهرداری تلاش کردیم برنامه های مفیدی را در سال ٩٧ در تهران پایه‌گذاری کنیم و با تأکید بر نیاز اصلی ساکنان این شهر، برنامه‌ریزی برای سال 97انجام شد. براساس برنامه و قانون باید همکاری برای افزایش درآمدهای پایدار شهرداری را به جد دنبال کنیم.» سرپرست شهرداری گفت: «در عین تلاش برای بالا بردن درآمدها باید به بحث صرفه‌جویی هم نگاه جدی داشته باشم. طی ماه‌های اخیر در شهرداری تهران توجه زیادی به بحث صرفه‌جویی شده است که مفید بوده و نتایج خوبی به همراه داشته است.»

حسینی‌مکارم دیروز همچنین با حضور در شهرداری منطقه5 ضمن شرکت در جلسه ملاقات مردمی با شهروندان، از بخش‌های مختلف و معاونت‌های شهرداری این منطقه بازدید کرد. ساخت و سازهای صورت گرفته در سرای محله، جرایم دیرکرد عوارض شهری، صدور پروانه ساختمانی، آرای کمیسیون ماده 100، مصوبات شورای معماری منطقه، پلمب واحدهای متخلف و محاسبه عوارض ساخت‌وساز ازجمله پرونده‌هایی بود که در جلسه ملاقات مردمی با حضور حسینی مکارم مورد بررسی قرار گرفت. سرپرست شهرداری ضمن اشاره بر رعایت قانون و تمرکز بر مفاد قانونی بر ضرورت رسیدگی به مسائل شهروندان تأکید کرد. حسینی‌مکارم همچنین با حضور در میان ارباب رجوع و در جریان گفت‌وگوی مستقیم با شهروندان، روند فعالیت بخش‌های مختلف شهرداری و رضایتمندی شهروندان را ارزیابی کرد. سرپرست شهرداری در حاشیه این دیدار با اشاره به گفت‌و‌گوی مستقیم خود با تعداد زیادی از شهروندان در شهرداری منطقه به شهرنوشت گفت: «فرایندهای انجام کار خوب است اما باید اصلاحاتی را در مجموعه فعالیت‌ها، به‌ویژه در بخش شهرسازی در کل شهرداری انجام دهیم.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید