• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 21 بهمن 1399
کد مطلب : 124152
+
-

داستان کوتاه ترسناک یک کلمه‌ای؛ آلیسون

بین رکوردهای این هفته رقابت‌های باشگاهی اروپا سوتی‌های دروازه‌بان لیورپول از همه مهم‌تر بود


لیورپول در غیاب تماشاگرانش که پرسروصداترین تماشاگران جهان به‌حساب می‌آیند یک باخت خانگی وحشتناک 4 بریک به منچسترسیتی داد و همه مدعیان قهرمانی را ناامید کرد. این سومین شکست خانگی پیاپی لیورپول بود که قبل از این 3باخت(برنلی، برایتون و سیتی)، 68بازی لیگ برتر را در آنفیلد بدون باخت سپری کرده بود. نقش اول این فاجعه کسی نبود جز دروازه‌بان تیم منتخب اروپا در سال۲۰۲۰ یعنی جناب آقای آلیسون که معلوم نیست چرا این همه تبلیغات روی او صورت می‌گیرد. دروازه‌بان برزیلی زمانی که هنوز چیزی از دست نرفته بود در عرض  3دقیقه 3پاس اشتباه به مهاجمان من‌سیتی داد و 2گل به آنها تقدیم کرد. او مثل همه دروازه‌بان‌های چند دهه اخیر لیورپول غیر از پپه رینا شامل بروس گروبلار، ‌دیوید جیمز، کاریوس، مینیوله و... اسیر طلسم قفس توری لیورپول شده است و راه‌به‌راه سوتی می‌دهد. او روی همه گل‌ها مقصر بود و واکنشی درخور نشان نداد. تیم یورگن کلوپ حالا از ۲۳بازی تنها ۴۰امتیاز دارد که ۲۷امتیاز از فصل قبل کمتر و این بیشترین افت بین مدافعان عنوان قهرمانی در ادوار لیگ برتر است. گل صلاح که از روی دایوینگ او در محوطه جریمه حریف و پنالتی مشکوک به‌دست آمد، طلسم ۴۱۰دقیقه گل‌نزنی این تیم در بازی‌های خانگی را باطل کرد. به طرز عجیبی غیراز یکی همه بازی‌های پیش‌روی لیورپول سخت است؛ لسترسیتی، لایپزیش، اورتون، شفیلد، فولام، لایپزیش، ولوز، چلسی و آرسنال.
  سیتی هم بعد از ۶۰۲دقیقه سرانجام گل خورد.
 رحیم استرلینگ پس از مسی (۲۱۱) و آگودرو (۱۱۰) به سومین بازیکن زیرنظر گواردیولا تبدیل شد که ۱۰۰گل برای تیم‌های او می‌زنند.
  مسی مثلا قرار بود در بازی با بتیس استراحت کند، اما اوایل نیمه دوم وقتی بارسا یک گل عقب بود، به بازی رفت و تنها ۱۳۶ثانیه پس از ورود، سریع‌ترین گل فصل لالیگا را به‌عنوان بازیکن تعویضی به ثبت رساند.
  این ششمین برد متوالی بارسلونا در تمامی رقابت‌ها بود.
  دی‌یونگ در جریان دیدار بارسلونا مقابل رئال بتیس، رکورد 100درصد پاس صحیح را به ثبت رساند (81از 81) که البته این برای یک هافبک وسط آمار بالایی نیست و تراشتگن گاهی در همین حد پاس رد و بدل می‌کند.
  به مناسبت غیبت کروس در دیدار بعدی مقابل ختافه به‌دلیل محرومیت، آمار پاس‌های این آلمانی در لالیگا را هم از زمان پیوستن به رئال ببینید؛ ۱۳۵۲۱پاس، ۱۲۵۷۵پاس صحیح و ۹۳درصد دقت پاس. رئال ساعت۲۳:۳۰ امشب با ختافه بازی دارد؛ درحالی‌که زیدان تنها ۱۲بازیکن اصلی شامل 3دروازه‌بان را در اختیار دارد.
  ساعت ۲۳:۱۵ هم بازی برگشت اینتر با یوونتوس در جام حذفی ایتالیا (برد2بر یک یووه در بازی رفت) برگزار می‌شود. خبر جالب درباره اینتر درآمد ۲.۵میلیون یورویی این باشگاه از مسابقه‌ای است که هیچ ربطی به آنها نداشت. با تساوی سمپدوریا مقابل بنونتو قرارداد آنتونیو کاندروا توسط سمپدوریا دائمی شد. بند خرید بازیکن زمانی دائمی می‌شد که سمپدوریا در ‌ماه فوریه بتواند حداقل یک امتیاز کسب کند که این اتفاق رخ داد و اینتر ۲.۵میلیون به دست آورد تا برای آغاز پرداخت قسط‌های مربوط به خرید ۴۰میلیونی اشرف حکیمی از رئال‌مادرید کمی دستش باز شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید