• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 21 بهمن 1399
کد مطلب : 124149
+
-

آخرین فرصت‌ها

3 بازیکن پرسپولیس پیش از نقل‌وانتقالات زمستانی باید خودی نشان بدهند


بهروز رسایلی| پرسپولیس تا پایان نیم‌فصل اول 3 بازی دیگر دارد؛ 3 مسابقه برابر مس رفسنجان، پیکان و گل‌گهر. بازی اول امروز در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد و البته نبرد دشواری است برابر تیمی که در 5 مسابقه قبلی شکست نخورده. نکته مهم اما اینجاست که برخی بازیکنان پرسپولیس تا پیش از پنجره زمستانی و آغاز نقل‌وانتقالات باید خودشان را نشان بدهند و جایگاه‌‌شان را تثبیت کنند. این 3 بازی، دست‌کم برای 3 سرخپوش حکم آخرین فرصت را برای جلب نظر کادرفنی دارد.
  بوژیدار رادوشوویچ
مهم‌ترین فرد این فهرست خود اوست؛ دروازه‌بان کرواتی که سال‌ها به چشم یک نیمکت‌نشین استاندارد با قابلیت تبدیل شدن به گلر اول به او نگاه شد، اما در فاصله رفتن علیرضا بیرانوند و آمدن حامد لک نتوانست اعتمادها را جلب کند. در نتیجه الان تردید زیادی به‌وجود آمده که آیا پرداخت دستمزد دلاری به بازیکنی که نهایتا سالی سه، چهار بازی انجام می‌دهد منطقی هست یا نه. در چنین فضایی رادو همین اواخر تا مرز جدایی از پرسپولیس هم پیش رفت، اما حالا با 4 اخطاره شدن لک به‌احتمال فراوان او در دیدار با مس رفسنجان درون دروازه سرخ‌ها خواهد ایستاد. این شاید سرنوشت‌سازترین بازی بوژیدار باشد؛ جایی که با یک نمایش خوب می‌تواند تمایل باشگاه به ادامه همکاری را افزایش بدهد و چه بسا با یک عملکرد ضعیف، فرایند جدایی‌اش را تسریع کند. رادو امروز بخشی از آینده‌اش را می‌سازد.
 امید عالیشاه
داستان او واقعا عجیب است؛ بازیکن باکیفیتی که انگار نیمکت‌نشینی به سرنوشتش گره خورده. حتی جدایی چندین ستاره پرسپولیس در این سال‌ها هم نتوانست امید را به ترکیب اصلی سرخپوشان برساند. حالا اما اوضاع برای این بازیکن بدتر هم شده؛ چون مهدی ترابی دقیقا در پست او به پرسپولیس برگشته است. باشگاه بعد از جدایی ترابی، احسان پهلوان را جذب کرد که حالا این بازیکن نیز در تیم حضور دارد. اگر فوروارد جذب شود یا عیسی آل‌کثیر برگردد، وحید امیری هم در پست وینگر چپ به همین ترافیک افزوده خواهد شد! همه اینها یعنی عالیشاه واقعا کار سختی در پرسپولیس دارد و اصلا بعید نیست اگر در نقل‌وانتقالات زمستانی به تیمی دیگر برود یا با یک بازیکن در پست دفاع میانی یا خط حمله معاوضه شود. اگر قرار است سرنوشت امید تغییر کند، زمان مناسب این کار همین 3 بازی پایانی دور رفت است.
  مهدی شیری
مصدومیت محمدحسین کنعانی‌زادگان باعث شد او بعد از فاجعه هند پنالتی در فینال آسیا دوباره به ترکیب اصلی برگردد. الان کمال کامیابی‌نیا دفاع وسط است، شیری در سمت راست این خط به میدان می‌رود و سیامک نعمتی هم به پست تخصصی‌اش در خط میانی بازگشته است. شیری می‌داند که به هر حال کنعانی‌زادگان به ترکیب بازخواهد گشت، بنابراین فرصت زیادی برای اثبات شایستگی‌هایش ندارد. تک‌تک بازی‌ها برای او حیاتی است، وگرنه برمی‌گردد روی نیمکت و تازه شاید باشگاه در زمستان یک دفاع راست دیگر بخرد و جا برای این بازیکن تنگ‌تر شود. آیا شیری می‌تواند کاری را که 3 سال انجام نداد، در این 3 بازی انجام دهد؟

این خبر را به اشتراک بگذارید