• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 28 فروردین 1397
کد مطلب : 12413
+
-

کاهش دما تا ۸ درجه در شمال شرق کشور

روز گذشته بارش باران و برف در بسیاری از نقاط کشور همچون 2روز گذشته ادامه داشت و مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی از بارش شدید باران و برف در 13استان و کاهش دما تا 8درجه در شمال شرق کشور خبر داد. احد وظیفه گفت: بارش‌ها دیروز درمناطقی از کرمانشاه، ایلام، لرستان، جنوب همدان، شمال و شمال شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی، غرب اصفهان، قم، نیمه شرقی تهران، گلستان، خراسان شمالی‌ و خراسان رضوی شدت بیشتری داشت. همچنین با تقویت بیشتر جریان‌های شمالی دمای هوا در شمال شرق کشور ۶ تا۸ درجه سانتیگراد کاهش یافت و هوای سرد در نیمه شمالی کشور ماندگار است.
او به ایسنا گفت: براساس نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی سامانه بارشی دیروز (۲۷ فروردین ماه) در غرب، ‌بخش‌های از جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر، نواحی مرکز، شرق، و شمال شرق کشورفعال و سبب رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در این مناطق بود. این وضعیت از بعد ازظهر دیروز(۲۷ فروردین ماه) به‌تدریج مناطقی از جنوب و جنوب شرق کشور را فرا گرفت که به‌تدریج در دامنه‌های جنوبی البرز از ناپایداری کاسته ‌شد. به گفته او بارش در ارتفاعات البرز مرکزی و شرق البرز مناطقی از شمال شرق و ارتفاعات زاگرس مرکزی به‌صورت برف بود و امروز (۲۸ فروردین ماه) در ارتفاعات شمال شرق و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز(۲۸ فروردین ماه) عمده فعالیت سامانه بارشی در غرب، نواحی مرکزی، بخش‌هایی از جنوب، شرق وشمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود، گفت: شدت بارش‌ها در ایلام، لرستان، ‌شمال خوزستان، ‌کهگیلویه وبویراحمد، نیمه جنوبی چهارمحال و بختیاری، ‌جنوب اصفهان، غرب یزد، شمال فارس، شمال کرمان و خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود. روز چهارشنبه (۲۹ فروردین‌ماه) سامانه بارشی در نیمه شرقی و بخش‌هایی از مرکز کشور فعال خواهد بود و سبب رگبار، رعد وبرق و وزش باد شدید موقتی می‌شود. در نیمه غربی کشور از شدت ناپایداری کاسته می‌شود و دمای هوا به‌تدریج افزایش می‌یابد که افزایش دما در سواحل غربی خزر و اردبیل حدود ۸تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود. وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی 2روز آینده گفت: امروز و فردا (۲۸ و ۲۹ فروردین ماه) آسمان تهران نیمه‌ابری، دربعدازظهر همراه با رگبار باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دمای هوا امروز ۱۱ و ۵ درجه سانتی‌گراد و چهارشنبه (۲۹ فروردین ماه) ۱۵ و ۶ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید