• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 19 بهمن 1399
کد مطلب : 123986
+
-

کوتاه از سیاست/ دستاوردهای جدید وزارت دفاع

خط تولید انبوه موشک‌های دوش‌پرتاب و کارخانه‌های تولید سوخت جامد مرکب با حضور سرلشکر محمدباقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و امیر سرتیپ حاتمی، وزیر دفاع افتتاح شد.
 به گزارش ایسنا، وزیر دفاع دراین مراسم تاب‌آوری در مقابل اخلالگرها، درگیری با انواع اهداف هوایی ارتفاع پست مانند بالگردها، پهپادها و موشک‌های کروز را از مهم‌ترین ویژگی‌های این دوش‌پرتاب‌ها دانست و گفت: قدرت دفاعی نیروهای مسلح در نبردهای نامتقارن ارتفاع پست افزایش می‌یابد. وی ادامه داد: انحصار تولید اینگونه موشک‌های پیشرفته صرفاً در اختیار چند کشور محدود دنیا بوده و امروز وزارت دفاع توانسته است در بومی‌سازی و تولید انبوه این موشک‌ها به‌دست جوانان ایران اسلامی برگ زرین دیگری را در دفتر افتخارات خود ثبت کند. امیر حاتمی عنوان کرد: این قبیل موشک‌های دوش‌پرتاب پدافند هوایی ازنظر سطح فناوری و قابلیت تاکتیکی، با مدرن‌ترین موشک‌های دوش‌پرتاب دنیا برابری می‌کنند و حتی در برخی مولفه‌ها از نمونه‌های خارجی نیز برتر است. وزیر دفاع اضافه‌ کرد: این سازمان درشرایط سخت تحریم توانسته است با برنامه‌ریزی، انسجام، مدیریت جهادی و تکیه بر دانش و فناوری کاملا بومی و با بهره‌گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌های کشور، گام‌های ارزنده‌ای در طراحی، ساخت و تولید انواع متنوع دستاوردهای دفاعی و تسلیحاتی نیروهای مسلح بردارد.

  موضع‌گیری متفاوت علی مطهری
علی مطهری به رد کلیات طرح شفافیت آرای نمایندگان واکنش نشان داد و از آن دفاع کرد. علی مطهری، نماینده سابق مجلس در واکنش به رد کلیات طرح شفافیت در مجلس یازدهم در حساب کاربری‌اش در توییتر نوشت: «اقدام مجلس در رد کلیات طرح شفافیت آرا کار درستی بود. الزام به شفافیت آرا در کشور ما که گروه‌های فشار وجود دارند، آرای برخی از نمایندگان را غیرواقعی و خالی از مصلحت کشور می‌کند. ضمن اینکه چرا شفافیت آرا در شورای نگهبان و مجمع تشخیص نباید باشد؟»

  بزرگداشت روز نیروی‌هوایی در مدرسه علوی
مراسم بزرگداشت 19بهمن، روز نیروی‌هوایی با حضور فرماندهان و پیشکسوتان این نیرو، دیروز در مدرسه علوی برگزار شد. به‌گزارش روابط‌عمومی ارتش، امیرسرتیپ دوم سیدعلی نصرالله، معاون اجرایی نیروی هوایی ارتش در این مراسم گفت: نیروی هوایی قبل از پیروزی انقلاب، از همه نیروها بیشتر وابسته به غرب بود. تعداد مستشاران آمریکایی در نیروی هوایی از سایر نیروها بیشتر بود و در واقع مستشاران آمریکایی نیروی هوایی را اداره می‌کردند. وی ادامه داد: مستشاران آمریکایی اجازه نمی‌دانند خلبانان ما بدون اجازه آنها کار ویژه‌ای انجام دهند، بنابراین در این حالت خفقان همکاران ما کار شجاعانه‌ای انجام دادند که درآن مراسم حضور پیدا کردند. سرتیپ دوم نصرالله تصریح کرد: نیروی هوایی با وجود 42سال تحریم‌های ناجوانمردانه و درکنار آن، 8سال دفاع‌مقدس توانست کارهای عملیاتی خود را انجام ‌دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید