• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 19 بهمن 1399
کد مطلب : 123956
+
-

پیام شهروندان به مسئولان شهری


56.6 درصد شهروندان تهرانی‌ با درآمدزایی برای شهر از طریق فروش زمین‌های شهری موافق هستند. به‌گزارش همشهری، نظرسنجی از شهروندان درباره رویکرد مدیریت شهری که به سفارش شهرداری تهران توسط ایسپا انجام گرفته است نشان می‌دهد 86.2درصد تهرانی‌ها خواهان حفظ باغ‌ها هستند و ۷۲درصد نظارت شهرداری بر استفاده از خانه‌های تاریخی را مطالبه می‌کنند.
 غلامحسن محمدی، رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران در صفحه شخصی خود در توییتر درباره این نظرسنجی گفت: «۶۵درصد توسعه حمل‌ونقل عمومی مثل مترو را راه‌حل کنترل ترافیک می‌دانند و ۵۷درصد خواهان پیاده‌محوری و گسترش خطوط دوچرخه سواری برای شهروند و توجه به پروژه‌های محلی هستند.» او ادامه داد: «همچنین گسترش گرم‌خانه‌ها و حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی در میان ساکنان تهران ۵۲درصد طرفدار دارد، ولی ۴۷درصد از شهروندان هم خواهان برخورد با معتادان و حذف آنان از خیابان‌های شهر شده‌اند. ذهنیتی که وامدار رویکرد انتظامی در مسائل اجتماعی شهر بوده و اکنون نیازمند آگاهی بیشتر است.»‌ محمدی اعلام کرد: «یافته‌های عجیب این پروژه که به‌نظر می‌رسد، معلول شرایط اقتصادی همشهریان است اقبال 56.6درصد شهروندان به درآمدزایی برای شهر از طریق فروش زمین‌های شهری در برابر گزینه پرداخت مالیات و عوارض با 31.9درصد موافق را نشان می‌دهد.»‌ محمدی تأکید کرد: «پیام مردم برای مسئولان امروز و فردا و پیشینه مدیریت شهری روشن است. 
مطالبه شهروندان شهر زیست‌پذیر است. شهری برای همه که همگان سهمی برابر از شهر و سرمایه‌های عمومی آن دارند، برداشت محصول این تغییر ریل نیازمند تداوم رویکرد مدیریت شهری فارغ از نگاه سیاسی است.» 

این خبر را به اشتراک بگذارید