• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 19 بهمن 1399
کد مطلب : 123954
+
-

نقش مهم سامانه استعلام الکترونیک در حریم مترو


روز گذشته از سامانه استعلام الکترونیک حریم متروی تهران در رصدخانه شهری رونمایی شد. به‌گزارش همشهری، در این مراسم که به میزبانی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران برگزار شد، مدیرعامل شرکت مترو گفت: «سامانه استعلام الکترونیک حریم مترو نقش بسیاری مهمی دارد و در راستای هوشمندسازی شهر تهران اتفاق می‌افتد.»
 علی امام گفت: «از حدود چهل و چند سال پیش که عملیات احداث مترو برای تهران شروع شد، این بحث مطرح بود که هر اتفاقی در عرصه ساخت‌وساز روی زمین انجام‌شود، چه نسبتی با مسیرهای مترو خواهد داشت. در 34سال گذشته، یعنی از زمان راه‌اندازی و فعال‌سازی مجدد مترو در شهر تهران، بحث استعلام حریم هم به‌عنوان یک خدمات غیرقابل اجتناب در این مجموعه راه‌اندازی شد. به این ترتیب که این استعلامات باید صورت می‌گرفت، شهروندان باید زمان زیادی منتظر می‌ماندند و پیگیری می‌کردند تا پاسخ بگیرند و به مرجع ذیربط ارائه دهند.»
 او ادامه داد: «زمانی که ما به آمار مراجعات خودمان در ماه‌های گذشته(به‌خصوص قبل از شیوع کرونا) نگاه می‌کنیم، روزانه 200مراجعه حضوری و حدود 80 ایمیل در روز به مترو ارسال می‌شد و همکاران ما بعد از بررسی باید پاسخ می‌دادند. اکنون در شرایطی قرار گرفتیم که با رونمایی از سامانه استعلام الکترونیک حریم مترو تهران این فرایند در یک بازه زمانی چند‌دقیقه‌ای انجام می‌شود.» 
در ادامه این مراسم محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران گفت: «رونمایی از سامانه‌ای که به همت و همکاری شرکت مترو انجام شده، اتفاق بسیار مهمی در کاهش رفت‌وآمد شهروندان و تسریع خدمات غیرحضوری داشته است. کل فرایند مانند استعلامی که مجموعه مختلف و به‌خصوص بانک‌ها از شهرداری می‌گرفتند و در مجموعه مترو دستی بود، به‌صورت برخط شده است.»  

این خبر را به اشتراک بگذارید