• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 18 بهمن 1399
کد مطلب : 123855
+
-

فضای مجازی/ به بهانه درگذشت فریدن مهروانی: خاطره بازی با فری‌کثیف

فضای مجازی/ به بهانه درگذشت فریدن مهروانی: خاطره بازی با فری‌کثیف

فریدون مهروانی مالک ساندویچی فریدون و معروف به «فری کثیف» درگذشت.
«فریدون» در محله نیلوفر (خیابان عشقیار) تهران یکی از برندهای معروف ساندویچ پایتخت است. او ساندویچ فریدون را در دهه۵۰ تاسیس کرده بود و مغازه او در تمام این مدت پاتوق بسیاری از جوانان تهرانی در این چند دهه بود و بسیاری با این ساندویچی خاطرات به یاد ماندنی دارند.
کاربری در این‌باره نوشت: ‎روحش شاد. سال‌ها پیش، در صف ایستاده بودیم و خودش پشت صندوق بود. تلفن دخترخانمی که 3 نفر جلوتر از ما بود، زنگ خورد. به دوستش پشت خط گفت: آره. ما توی صف فری کثافتیم! (کثیف، نه‌ها! گفت کثافت!) آقا فریدون هم عصبانی شد و گفت تعطیله! آنقدر التماس کردیم تا بخشید!»
فریدون هیچ‌وقت کارتخوان نداشت و این موضوع را کاربری در وصف او نوشته است: «‌‎بزرگوار واقعا پدر مقاومت در مقابل کارتخوان که خوب است در برابر ماشین حساب بود. خدا بیامرز یک دفتر ۴۰برگ داشت همیشه جلوی میزش. دقیقا یادم هست که گفت چند تا ساندویچ داشتی و روی دفتر نوشت و شروع کرد به ضرب و جمع دقیق مثل کلاس اول ابتدایی. پسرهایش حتی جرأت نداشتند به دفترش نزدیک شوند.»
مشتری دیگری در توییتر نوشت:
«‌‌‎یک نکته جالب هم این بود که اگر شما معطل می‌شدی برای طولانی بودن صف مشتری‌ها بود، نه برای حاضر شدن سفارش. چون که همیشه ساندویچ‌های معمول را، مثل خط تولید کارخانه، حاضر و تازه، داشتند.»
محمدمهدی هم خاطره‌ای از مرحوم روح‌الله رجایی، روزنامه‌نگار همشهری و فریدون مهروانی نوشت: «آقا فریدون یا به‌قولی ‎#فری_کثیف با ‎#روح_الله_رجایی خیلی رفیق بود. روح‌الله سردبیر ‎#همشهری_محله ۷ بود و چند مصاحبه‌ باهاش گرفته بود. سال۸۹ که شایعه فوت فری کثیف پیچید، با واسطه روح‌الله برای ‎#همشهری_جوان تنها مصاحبه آن روزها را گرفتیم و با عکسش منتشر کردیم: «من زنده‌ام.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید