• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 18 بهمن 1399
کد مطلب : 123835
+
-

به‌عقب برنمی‌گردیم

ستاره‌های جدا شده وقتی به تیم سابق برمی‌گردند دیگر ستاره نیستند

گرت بیل انگار دیگر به فوتبال علاقه‌ای ندارد. کارشناسان فوتبال در انگلیس از او انتقاد می‌کنند که وقتی روی نیمکت نشسته، به‌نظر می‌رسد خوشحال است که مسئولیتی در زمین ندارد و مجبور نیست عرق بریزد و به دوش گرفتن نیاز پیدا کند. او در باخت یک هیچ تاتنهام به چلسی که سومین شکست پیاپی مورینیو و رکوردی منفی در عمر این سرمربی بود به بازی گرفته نشد و مورینیو در پاسخ به خبرنگاری که از او درباره بازی ندادن به بیل پرسیده شد گفت: «تو لیاقت پاسخ نداری!» تاتنهام نه قرضی و نه دائمی نمی‌خواهد بازیکن ولزی را نگه دارد. بعید است رئال مادرید که به‌خاطر 2 میلیون دستمزد در سال با سرخیو راموس چانه می‌زند و در حال از دست دادن کاپیتان خود است، با بازگشت بیل که ۱۷میلیون یورو در سال حقوق می‌گیرد کنار بیاید. آینده شاهزاده ولزی در چین یا آمریکا رقم خواهد خورد و رئال زمینه فسخ قرارداد با او را فراهم خواهد کرد. در مادرید ادن آزار هم به سرنوشت گرت بیل و دمبله دچار شده است. او در ۷فصل حضور در چلسی ۲۰بازی را از دست داد و حالا ۵۱بازی را در یک فصل و نیم در مادرید از کف داده. بلژیکی باز هم مصدوم شده و این نهمین مصدومیتش در یک‌سال‌ونیم حضور در اسپانیاست؛ درحالی‌که مجموع گل و پاس‌گل‌هایش در لالیگا به‌زور به همین تعداد می‌رسد؛ 3 گل و ۶پاس‌گل در ۲۴بازی. 4 تا 6 هفته دیگر غایب خواهد بود. از زمانی که آزار در یک بازی برای رئال ۹۰دقیقه در میدان حاضر بوده نزدیک به ۴۵۰روز می‌گذرد. رئال بدون او در ۶۴درصد بازی‌ها برنده بوده و با او در ۵۴درصد. دمبله از سال2017 به این‌سو در ۴۵درصد بازی‌های بارسلونا غایب بوده، بیل در ۲۶درصد بازی‌های رئال و ادن در ۵۴درصد یعنی در بیش از نیمی از بازی‌های رئال‌مادرید. رئال‌مادرید در این فصل 31مصدومیت دیده است که بدترین رکورد در لیگ اسپانیاست. از زمان شروع فصل تنها یک روز زیدان یک تیم کامل را در اختیار داشت. اودگارد (۴) آزار و کارواخال (۳)، واسکس و راموس و ناچو و والورده (۲)، کاسمیرو و بنزما و یوویچ و کروس و مارسلو و ماریانو و میلیتائو و ایسکو و اودریوسولا و آسنسیو یک‌بار مصدوم شده‌اند. ضمن اینکه بازیکنانی مثل ناچو، میلیتائو و حتی زیدان کرونا هم گرفتند. ساعت۱۸:۴۵ امروز هم با تیمی نصفه و نیمه باید به مصاف اوئسکا بروند؛ از همان تیم‌های ضعیفی که رئال خوب به آنها می‌بازد. حالا همه اینها را نوشتیم که به این خبر اشاره کنیم که چلسی خواهان بازگرداندن ادن آزار با ۴۰ یا ۵۰میلیون یورو در تابستان است. شاید این‌جوری برای هر 3طرف بهتر باشد. بیل در بازگشت به تاتنهام سایه‌ای از بیلی که هواداران می‌شناختند نیست. او در دوره اول در ۲۰۰بازی ۴۵گل و ۵۸پاس‌گل داشت اما در دوره جدید تنها 2 گل کم‌اهمیت به ثمر رسانده. معلوم نیست آزار هم در بازگشت احتمالی به چلسی به فرم قبلی‌اش برگردد. پزشکان مادرید معتقدند که او دچار افسردگی و ترس از مصدومیت شده است. در تاریخ فوتبال برخی ستاره‌ها مدتی پس از خروج از تیم‌شان دوباره برگشتند و اغلب ناموفق بودند.
   آنری: هواداران آرسنال تیری آنری را سرزنش نکردند که به‌خاطر علاقه‌اش لندن را ترک کرد و به بارسلونا پیوست. در سال۲۰۱۲  دوماه قرضی به آرسنال برگشت و در بازی اول مقابل لیدز در حذفی گل زد اما تنها ۷بازی دوام آورد و مصدوم شد.
   گوتزه: مهم‌ترین کار عمرش گلزنی در فینال جام‌جهانی۲۰۱۴ برای آلمان بود. او مثل همه استعدادهای دورتموند (غیر از رویس) توسط بایرن‌مونیخ شکار شد و سال‌های اوج فوتبالش را در این تیم گذراند اما دوباره به دورتموند برگشت اما در آخرین فصل تنها ۱۶بار به او بازی رسید.
   دروگبا: پس از دوران درخشان در چلسی یک دور در چین و ترکیه زد و در سال۲۰۱۴ برگشت. در ۳۶سالگی به مورینیو کمک کرد تا در دوره دومش در چلسی قهرمان لیگ شود. او به تاتنهام، منچستر و لستر هم گل زد.
   کاکا: کاکا با توپ طلا به رئال مادرید رفت اما آنجا‌ به یک ادن آزار مدل رئال و بیل مدل بازگشت به تاتنهام تبدیل شد. 4 سال بعد به‌عنوان بازیکن آزاد به میلان برگشت اما در نخستین بازی همسترینگ خود را پاره کرد. با این‌حال بعد از بهبودی ۷گل برای میلان زد و با این تیم هشتم لیگ شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید