• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
پنج شنبه 16 بهمن 1399
کد مطلب : 123771
+
-

ویترین/ چرا ما خارج از شهر زندگی می‌کنیم؟

ویترین/ چرا ما خارج از شهر زندگی می‌کنیم؟

«چرا ما خارج از شهر زندگی می‌کنیم؟» کتابی است نوشته پِتر اِشتام که یوتا باوئر آن ‌را تصویرگری کرده است. تصویرگری که برنده جایزه هانس کریستین آندرسن، معتبرترین جایزه کتاب‌های کودکان هم شده است. این کتاب 40صفحه‌ای و خواندنی را گیتا رسولی به فارسی برگردانده و به‌تازگی از سوی نشر افق منتشر شده است.
داستان کتاب، درباره خانواده‌ای عجیب و البته دوست‌داشتنی است. خانواده‌ای که یک روز روی کلاه عمو، یک‌بار روی پشت‌بام کلیسا و یک‌وقت در کره‌ ماه یا جنگل زندگی می‌کنند. اما نباید پرسید کدام واقعی است و کدام خیالی. فقط در این قصه پرماجرا باید با آنها همسفر شد، در جهان داستانی‌شان گشت و چرخ زد و درنهایت هم به این فکر کرد که اگر ما هم مثل آنها بودیم، دوست داشتیم خانه‌مان کجا باشد و چه جور خانه‌ای را انتخاب می‌کردیم.
در چنین کتاب‌های تصویری‌ای، نویسنده و تصویرگر دست به‌دست هم می‌دهند تا کودکان را به دنیای داستان ببرند و بزرگ‌ترها را به دنیای کودکی. با این تعریف، کتاب حاضر از آن دسته آثاری است که بزرگ‌ترها می‌توانند در کنار بچه‌ها به اتفاق از خواندن آن لذت ببرند. نشر افق حق کپی‌رایت کتاب «چرا ما خارج از شهر زندگی می‌کنیم؟» را از طریق عقد قرارداد با امتیاز ترجمه فارسی کتاب خریداری کرده است. در واقع این کتاب با رضایت نویسنده آن، پتر اشتام به فارسی ترجمه شده است.
این کتاب با شمارگان 1500نسخه، به‌بهای 40هزار تومان، راهی بازار نشر ایران شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید