• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 15 بهمن 1399
کد مطلب : 123709
+
-

مبارزه مرگبار و آنلاین

مبارزه مرگبار و آنلاین


آرش نهاوندی ـ روزنامه نگار

مبارزه مرگبار به کارگردانی سیمون مک‌کوئید همزمان در سینماها از طریق شبکه اچ بی‌او مکس پخش خواهد شد.
درحالی‌که مبارزه مرگبار قرار بود 15ژانویه 2021(26دی 1399) اکران شود، به‌دلیل شیوع کرونا تاریخ اکران این فیلم به تعویق افتاد و درنهایت قرار شد در 16آوریل2021
(27 فروردین 1400) به‌طور آنلاین در سالن‌های سینما اکران شود. نسخه اولیه این فیلم در سال1995 به کارگردانی پل دبلیو اس اندرسون و با فیلمنامه کوین درونی با بازی رابین شو، لیندن اشبی، کریستوفر لمبرت، تالیسا سوتو و کری هیرویوکی تاگاوا ساخته شده است که از نخستین سری بازی‌های ویدئویی مبارزه مرگبار اقتباس شده بود.
فیلمنامه مبارزه مرگبار نسخه جدید با اقتباس از مجموعه بازی‌های ویدئویی به همین نام ساخته اد بون و جان توبیاس نوشته شده است. لوئیس‌تان، جسیکا مک نامی، مکاد بروکس و لودی لین در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌‌اند. در نسخه جدید فیلم مبارزه مرگبار، شخصیت جدیدی به‌عنوان قهرمان فیلم ظاهر می‌شود که پیش‌تر در هیچ‌یک از نسخه‌های بازی‌های ویدئویی مبارزه مرگبار به تصویر کشیده نشده بود. درحالی‌که لیو کانگ با بازی رابین شو، قهرمان اصلی 2نسخه اولیه سینمایی مبارزه مرگبار بود، اما در این نسخه جدید، لوئیس‌تان که پیش‌تر در فیلم «دد پول 2» بازی کرده بود، در نقش کول یانگ ظاهر شده است. کول یانگ، یک ورزشکار متخصص در ورزش‌های رزمی است که قرار است در مسابقات جهانی ورزش‌های رزمی شرکت کند. او گذشته‌ای پنهان دارد که خود نیز از آن بی‌خبر است.
پیش‌تر در برخی منابع، ذکر شده بود که این فیلم دنباله فیلم «مبارزه مرگبار: نابودی» است، اما اخیرا پس از انتشار تریلر مبارزه مرگبار2021 مشخص شده است که این فیلم، یک اثر سینمایی مستقل و درواقع نسخه‌ای بازسازی شده از فیلم اول مبارزه مرگبار(1995) است؛ البته با تغییرات  در برخی از قهرمانان و شخصیت‌ها نسبت به نسخه اولیه فیلم.
سؤالی که اکنون در آستانه اکران مبارزه مرگبار در اذهان منتقدان و علاقه‌مندان به فیلم‌های رزمی مهیج فانتزی شکل گرفته، این است که آیا نسخه مبارزه مرگبار2021 به‌خوبی نسخه اولیه این فیلم یا بهتر از آن ساخته شده است؟
به‌زعم منتقدان، تا زمان اکران این فیلم در سالن‌های سینما و پخش آن از طریق اچ بی‌او مکس نمی‌توان به‌طور دقیق به این پرسش پاسخ داد. بسیاری از علاقه‌مندان به سری فیلم‌های مبارزه مرگبار، آرزو داشتند که این فیلم نیز دنباله‌ فیلم مبارزه مرگبار: نابودی باشد، اما مبارزه مرگبار2021 دنباله هیچ‌کدام از سری فیلم‌های مبارزه مرگبار نیست و نسخه‌ای بازسازی شده از نخستین فیلم مبارزه مرگبار است. در اواخر سال2010 و پس از خرید امتیاز ساخت و پخش سری فیلم‌های مبارزه مرگبار توسط کمپانی «وارنز بروز» از کمپانی «میدوی گیمز»، ایده ساخت نسخه بازسازی شده فیلم مبارزه مرگبار شکل گرفت. جیمز وان به‌عنوان تهیه‌کننده این فیلم انتخاب شد و وارنز بروز، سیمون مک‌کوئید را برای ساخت نسخه جدید مبارزه مرگبار در نوامبر2016 استخدام کرد. ساخت این فیلم در استودیوهای شهر آدلاید و لوکیشن‌های دیگر در جنوب استرالیا آغاز شد. فیلمبرداری اصلی این فیلم از‌ ماه سپتامبر تا دسامبر2019(شهریور تا آذر 1398) انجام گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید