• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
دو شنبه 27 فروردین 1397
کد مطلب : 12367
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/MJXQ
+
-

نافرمانی نامرئی

تفاوت کلیدی حذف مسلمان با رامین رضاییان؛ چرا برانکو باید هزینه بیشتری بدهد؟

رامین رضاییان و محسن مسلمان، دو ستاره نامداری بودند که طی دو‌فصل متوالی مورد غضب برانکو قرار گرفتند؛ اولی کارش به جدایی کشید و از نظر فنی متضرر شد و دومی هم در آستانه جدایی در پایان فصل قرار گرفته است. رامین در حالی از پرسپولیس رفت که بیش از یک فصل از قراردادش باقی مانده بود و بابت دریافت رضایتنامه‌اش مبلغی را به باشگاه پرداخت کرد. این در حالی است که قرارداد محسن مسلمان در پایان همین فصل خاتمه می‌یابد و کوچ او از پرسپولیس آسان‌تر از حد تصور رخ خواهد داد. اگرچه در اصل موضوع تفاوتی نیست و این‌طور به‌نظر می‌رسد که برخورد برانکو با هر دو بازیکن ریشه‌های انضباطی داشته، اما یک تفاوت بزرگ در ماجرای رامین و مسلمان وجود دارد که شاید درنهایت کار برانکو را سخت کند؛ اینکه رضاییان یک نافرمانی آشکار داشت و علنا به پرسپولیس پشت پا زد، اما در مورد مسلمان حداقل افکار عمومی چنین چیزی را به چشم ندیده و این ممکن است بعدا برای برانکو «هزینه» درست کند.
رامین فوتبالیست فوق‌العاده باکیفیتی بود، اما همه دیدند و فهمیدند که او ابتدای فصل گذشته برانکو را پیچاند و به تماس‌های تلفنی سرمربی پرسپولیس برای حضور در تمرینات جواب نداد. بعدش هم داستان حضور ناگهانی در ریزه‌اسپور پیش آمد؛ آنجا که رضاییان نه‌تنها خودش با وجود باقی ماندن یک فصل از قراردادش با پرسپولیس به ترکیه رفت، بلکه زیر پای مهدی طارمی هم نشست و او را نیز بعد از توافق شفاهی برای تمدید قرارداد، از تیم جدا کرد. اگر از این زاویه به موضوع نگاه کنید، رامین همچنان در دردسرهای پرسپولیس پیرامون حذف از لیگ قهرمانان فصل قبل و محرومیت از جذب بازیکن شریک است. پس وقتی برانکو حتی در بازگشت رامین به پرسپولیس این بازیکن را «دک» کرد، تقریبا هیچ‌کس به او عارض نشد.
داستان مسلمان اما فرق دارد. او تا آخرین روزهای حضورش در ترکیب، مورد اعتماد کامل برانکو به‌نظر می‌رسید، اما درست از زمانی که فرشاد احمدزاده دوران نقاهتش را پشت‌سر گذاشت و شرایط حضور دوباره در ترکیب را به دست آورد، مسلمان هم نیمکت‌نشین شد. مسلمان تا هفته بیست‌ویکم و بازی با پیکان فیکس بود، اما از هفته بعد احمدزاده بلافاصله پس از بهبودی جای او را در ترکیب گرفت.
به این ترتیب معلوم نیست ما با کدام مدل از تنبیه انضباطی مواجهیم که تا وقتی فرشاد نبود، می‌شد نادیده‌اش گرفت و به مسلمان بازی داد؟ از سوی دیگر هواداران پرسپولیس نافرمانی مسلمان را به «چشم» ندیده‌اند و در رسانه‌ها هم اخبار متناقضی در این مورد منتشر می‌شود؛ از اینکه او یک‌بار بعد از تعویض به بطری آب معدنی ضربه زده تا اینکه در تمرینات شل کار می‌کند و همه حرف‌های برانکو را برعکس به اجرا در می‌آورد! هر کدام از این اتفاقات می‌تواند وجود داشته باشد، اما واقعیت آن است که مردم بدون دیدن اینها یا حداقل کسب اطلاع رسمی از باشگاه نمی‌توانند مثل ماجرای برخورد با رامین رضاییان، با برانکو همذات‌پنداری کنند. وقتی خود مربی کروات می‌گوید از نظر اخلاقی هیچ مشکلی با مسلمان ندارد، در حقیقت هواداران را بیشتر سردرگم می‌کند. به این ترتیب حذف مسلمان از پرسپولیس با چنین سر و شکلی، ممکن است برای برانکو هزینه‌های به مراتب بیشتری نسبت به اخراج رامین داشته باشد و در ماه‌های آینده سرمربی سرخپوشان را در معرض سوالات جدی‌تر و نقدهای بی‌رحمانه‌تری
قرار بدهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید