• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
سه شنبه 14 بهمن 1399
کد مطلب : 123558
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/zpNL7
+
-

فریاد بچه‌دارها از گرانی پوشک

سوپرمارکت
فریاد بچه‌دارها از گرانی پوشک


خرید پوشک برای کودکان بدون شک یکی از پرهزینه‌ترین بخش‌های بچه داری است؛ هزینه‌ای که همه خانواده‌های بچه‌دار دست‌کم 2سال کامل باید با کم و زیاد آن کنار بیایند تا کودکشان به سنی برسد که اصطلاحا از پوشک گرفته شود. بازار ایران تا چند سال پیش پر از برندهای خارجی پوشک بچه مثل پمپرز، اوی بیبی، مولفیکس و غیره بود و چند برند ایرانی مثل مای‌بیبی و مرسی در کنار وارداتی‌ها سهم کمی از بازار داشتند اما امروز شرایط متفاوت شده است. 
هم‌اکنون مولفیکس که حالا یک برند داخلی محسوب می‌شود در کنار مای‌بیبی بیشترین سهم بازار را در اختیار دارند و از خارجی‌ها کمتر نشانی دیده می‌شود، البته اگر باشد هم کمتر کسی از پس خرید آن بر می‌آید، اما این به‌معنای ارزان بودن داخلی‌ها نیست. بیشتر خانواده‌های بچه دار از قیمت بسیار بالای پوشک شکایت دارند و می‌گویند که به سختی از پس خرید برندهای ایرانی بر می‌آیند. سوپرمارکت‌دارها می‌گویند مشتری‌هایشان کم شده و جز کسانی که عمده خرید می‌کنند، سایرین تنها در مواقع اضطراری از سوپرمارکت پوشک می‌خرند. 
خریداران هم بیشتر خریدشان را به‌صورت آنلاین انجام می‌دهند تا از تخفیف‌های آنلاین هایپرمارکت‌ها استفاده کنند. یک بسته پوشک ایرانی سایز یک مناسب نوزادان را هم‌اکنون کمتر از 30هزار تومان نمی‌توان در سوپرمارکت و فروشگاه‌های آرایشی بهداشتی پیدا کرد و اگر تعداد پوشک در بسته بیشتر باشد قیمت تا 70هزار تومان هم بالا می‌رود. قیمت سایزهای بزرگ‌تر از این هم بیشتر است. 
امسال قیمت پوشک بچه در تمام برندها و سایزها افزایش قابل ملاحظه‌ای داشت و حتی در مقطعی از سال پوشک در سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های اقلام بهداشتی کمیاب و نایاب شد. تولیدکنندگان افزایش نرخ ارز و وارداتی بودن 70درصد مواداولیه تولید را دلیل گرانی عنوان می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید