فصل داغ شیشهپاککنها
کمکم به روزهای پایان سال نزدیک میشویم و هرچه پیشتر میرویم بوی عید و سال نو بیشتر به مشام میرسد، اما در خانههای ایرانی هرسال قبل از بوی عید این بوی خانهتکانی است که به مشام میرسد. بازار شویندهها از حالا به بعد داغ میشود و یکی از مهمترین و پرفروشترین شویندهها در این وقت سال، شیشهپاککنها هستند.
پاک کردن شیشهها و آینههای خانه همیشه یکی از پردردسرترین مراحل تمیزکاری خانهها بوده و در نبود شیشهپاککن، استفاده از آب و کف و اسفنج مخصوصا در آپارتمانها، آن را به پروسهای خستهکننده و خطرناک تبدیل میکند. اما خوشبختانه شیشهپاککنها حالا با رایحهها و رنگهای مختلف و مزیتهایی مثل ضدحساسیت بودن و ضدبخار بودن در سوپرمارکتها در دسترس هستند و یکی از دشوارترین کارهای خانهتکانی را به کاری کمدردسر و نسبتا راحت تبدیل کردهاند. البته مزیت ضدبخار بودن مایع شیشه شوی بیشتر برای شیشه اتومبیل کاربرد دارد و مورد توجه است و برای شیشهها و آینههای خانه بهنظر میرسد شیشهپاککنهای معمولی کفایت میکنند. در سوپرمارکتها درکنار نامهای قدیمی مثل بوژنه و گلرنگ نامهای جدیدتری از قبیل راپیدو، اکو، هومکر، اکتیو، فدیشه، مهرتاش و کلین هم دیده میشود که البته معروفترها مثل اکتیو و آنهایی که تبلیغات گسترهتری دارند مثل هومکر، سهمشان هم از بازار این محصول بیشتر است. در میان برندهای مختلف قیمت شیشهپاککن کلین که برندی وارداتی و محصول کشور ترکیه است، با اختلاف زیادی از سایرین بالاتر است و یک بطری 500میلی لیتری آن قیمتی 3تا 4برابر بیشتر از برندهای ایرانی دارد.