• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 11 بهمن 1399
کد مطلب : 123238
+
-

اجرا زیر سایه اپیدمی

سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر از امروز آغاز به‌کار می‌کند

اجرا زیر سایه اپیدمی

فهیمه پناه آذر- روزنامه نگار

از امروز (شنبه) سی‌ونهمین دوره جشنواره تئاتر فجر با اجرای ۱۰۷نمایش در بخش‌های مختلف کار خود را شروع می‌کند. این جشنواره امسال بیشترین سهم اجرایی خود را در اختیار گروه‌های نمایش دیگر شهرها قرار داده و علاوه بر بخش محدود اجرای فیزیکی، نمایش‌ها اجرای آنلاین خواهند داشت.
به‌گزارش همشهری، با اعلام داوران بخش صحنه‌ای رقابتی و پایان اعلام اسامی داوران، دوره سی‌ونهم جشنواره تئاتر فجر در حال و هوای متفاوت شروع شد؛ آغازی که همه امیدوارند در سال دیگر به شکل گذشته‌اش بازگردد. در این دوره از جشنواره حسین پاکدل، فرهاد مهندس‌پور و پیام دهکردی نمایش‌های صحنه‌ای رقابتی (مسابقه تئاتر ایران) را داوری می‌کنند.
در این دوره از جشنواره، نمایش‌ها در سالن‌های تئاترشهر، حافظ، وحدت، 2تماشاخانه ایرانشهر و تالار اصلی مولوی روی صحنه می‌روند. هرسال تالار وحدت در روزهای جشنواره بیشتر میزبان اجراهای خارجی بود و امسال در این ایام، نمایش «سرباز» حسین پارسایی را روی صحنه دارد. ۱۸بهمن هم نمایش «اپیدمی» یک اجرای خود را در این تالار خواهد داشت. در تالار اصلی تئاترشهر نیز نمایش «گرگاس‌ها» حمیدرضا نعیمی اجرا می‌شود؛ نمایشی که اجرای عمومی خود را دارد و در جشنواره نیز شرکت می‌کند. در تالار چهارسو نیز نمایش‌های «ایوب‌خان»، ‌»آژاکس»، ‌»آبگوشت زهرماری»، «سگدو» و... اجرای خود را خواهند داشت.
همچنین در سالن عباس جوانمرد خانه تئاتر آثار رادیوتئاتر اجرا خواهند شد. در 2سالن سایه و قشقایی نیز تا ۱۹بهمن ۱۵نمایش روی صحنه می‌رود که این نمایش‌ها نیز مانند دیگر آثار نمایشی یک اجرا در حضور داوران و تماشاگران به شکل محدود دارند و یک اجرای ضبط شده نیز در پلتفرم‌ها خواهند داشت.
جشنواره امسال در بخش صحنه‌ای، خیابانی، رادیو تئاتر و دیگر گونه‌های اجرایی برگزار می‌شود. محوطه تالار وحدت و ایران‌مال میزبان اجراهای خیابانی خواهد بود. در تالار حافظ نیز ۵نمایش «کجایی ابراهیم»، ‌»راشومون»، «مختلفیم»، ‌»چاقوی دم کرده شب» و «نسخ» ‌اجرای خود را خواهند داشت.
نمایشگاه عکس و پوستر تئاتر ساعت11 امروز در ایستگاه راه‌آهن تهران افتتاح می‌شود. این نمایشگاه با نمایش 50عکس و 52پوستر و مجموع 102اثر از عکاسان و طراحان پوستر به مدیریت مهدی آشنا همزمان با ارائه در گالری‌های مجازی و بستر نت در 3شهر تهران، کاشان و تبریز برگزار می‌شود. جشنواره سی‌ونهم از امروز (یازدهم بهمن) آغاز و ۲۰ بهمن اختتامیه جشنواره برگزار می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید