• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 11 بهمن 1399
کد مطلب : 123201
+
-

جهان/ راهنمای فوتبال شنبه

آن دسته از مخاطبان روزنامه که می‌خواهند برای مسابقات فوتبال امروز برنامه‌ریزی و آنها را پیگیری کنند، حسابی وقت خالی کنند. جدا از دیدار پرسپولیس با ماشین‌سازی کلی بازی فوتبال هم داریم که گل سرسبد آنها دیدار منچستریونایتد با آرسنال است.
ایتالیا : قبل از هر چیز این خوشحالی را هم با شما سهیم شویم که در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی ایتالیا که به‌صورت رفت‌وبرگشت برگزار خواهد شد، 2 دیدار فوق‌عالی داریم؛ اینتر با یوونتوس و آتالانتا با ناپولی. البته برای دنبال کردن این 2 رویارویی باید تا چهارشنبه همین هفته صبر کرد. در سری‌آ امروز یوونتوس در زمین سمپدوریا به میدان می‌رود و میلان در خانه بولونیا.
اسپانیا: امروز در لالیگا رئال مادرید ساعت۱۸:۴۵ به مصاف لوانته می‌رود. در اسپانیا بین لالیگا و 2غول فوتبال این کشور تنش ایجاد شده است. مدیریت خاویر تباس و البته رفتن رونالدو و خروج احتمالی مسی باعث شده لالیگا به چهارمین لیگ دنیا تبدیل شود. رئال و بارسا در جلسه لالیگا با باشگاه‌ها بر سر حق پخش تلویزیونی شرکت نکردند. گویا آنها به دخالت تباس در موضوع سوپرلیگ اروپا انتقاد دارند. در مادرید برای خروج سرخیو راموس هم لحظه‌شماری می‌شود و گویا کاپیتان رئال قرار است در کنفرانسی مطبوعاتی رفتنش را اعلام کند. خروج او هم می‌تواند اعتبار لالیگا را کم کند. پوچتینو از حضور او در پاری‌سن‌ژرمن استقبال کرده. شاید راموس ، مسی و نیمار و حتی امباپه فصل آینده در پی‌اس‌جی با هم هم‌بازی شوند. زیدان هنوز هم در قرنطینه کرونایی است و در غیاب او بتونی تیم را اداره می‌کند.
آلمان: بایرن‌مونیخ امروز در زمین خودی فرصت دارد تا انتقام باخت هولناک ۱-۴ در نیم‌فصل اول را از هوفن‌هایم بگیرد. دورتموند هم با آگزبورگ بازی دارد تا شاید روند باخت‌های خود را متوقف کند اما بهترین بازی امشب دیدار لایپزیش با بایرلورکوزن است که ساعت۲۱ برگزار می‌شود. لایپزیش که نیازی به تعریف ندارد اما لورکوزن هم این فصل چشم‌نواز بازی می‌کند، خصوصا با پدیده پاری‌سن‌ژرمنی خود یعنی موسی دیابی که بازی‌اش دیدنی است.
انگلیس: منچستریونایتد با باخت غیرمنتظره ۱-۲ به شفیلد ته جدولی امید هواداران را به یاس تبدیل کرد. حالا آنها یک امتیاز کمتر و یک بازی بیشتر از من‌سیتی در صدر جدول دارند و امروز هم که به تور آرسنال باانگیزه خورده‌اند. آرسنال در فاصله ۱۱امتیازی با صدر زیاد هم برای ادامه لیگ ناامید نیست. آرسنال ۲۹درصد زمان بازی‌ها را از حریف پیش بوده اما منچستر رده دومی از این لحاظ در جایگاه یازدهم قرار دارد. یونایتد علاقه زیادی به گلزنی در یک ربع پایانی مسابقات دارد. آرسنال با ۲۰گل خورده پس از منچسترسیتی دومین خط دفاع برتر لیگ را در اختیار دارد. آرسنال در 5بازی قبلی مقابل منچستریونایتد در لیگ شکست‌ناپذیر بوده و آخرین باخت به آوریل2018 برمی‌گردد. در 3 بازی آخر 2 برد یک هیچ و دو هیچ نصیب آرسنال شده و یک بازی هم ۱-۱ به پایان رسیده. یونایتد در لیگ از سال۲۰۱۷ به این‌سو موفق نشده در امارات برنده شود. آخرین باری که آرسنال رفت‌وبرگشت منچستر را برده به فصل ۲۰۰7-۲۰۰6 مربوط می‌شود. منچستر در خارج خانه بهتر بازی می‌کند. آنها ۴بار از ۱۰میزبانی این فصل خود را به حریفان واگذار کرده‌اند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید