• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 11 بهمن 1399
کد مطلب : 123205
+
-

4«محال» مهرداد

کاش بودی و می‌دیدی چه‌کار کردی پسر...


بهروز رسایلی| خبری که منتظرش نبودیم، خبری که گمان می‌کردیم دیگر به این زودی‌ها نخواهد آمد، سرانجام چهارشنبه‌شب منتشر شد. درحالی‌که ظهر همین روز اخبار حاکی از ادامه روند رو به بهبود مهرداد میناوند بود، شامگاهان خبر رسید شماره25 سابق پرسپولیس به رحمت خدا رفته و تبدیل به مشهورترین قربانی فوتبالی کرونا شده است. انتشار خبر درگذشت میناوند باعث شد خیلی‌ها یاد جنبه‌های مثبت شخصیتی او بیفتند و تازه پی‌ببرند برای دوست داشتن مهرداد، بهانه کم نداشته‌اند. به علاوه در روزهای پایانی عمر و نیز در سوگ بال چپ درخشان پرسپولیس و تیم ملی، اتفاقاتی رخ داد که پیش از این نمی‌شد وقوعش را چندان محتمل دانست.

  کریمی و دایی در آغوش هم
در مراسم خاکسپاری میناوند، علی دایی و علی کریمی نزدیک‌ترین سوگواران به هم بودند و حتی با هم‌آغوشی و اشک‌هایشان تاثر مخاطبان را برانگیختند. این دونفر سال‌ها با هم اختلاف داشتند و هیچ مداخله‌ای در هیچ سطحی نتوانست به شکل واقعی و صمیمی باعث آشتی آنها شود. این اتفاق اما در روز تدفین میناوند رخ داد. تصاویر مربوط به همدردی دو «علی» نامدار فوتبال ایران در سطحی وسیع بازنشر شد و مخصوصا آنجا آتش به دل هواداران زد که یک توییت قدیمی از خود میناوند در کنار عکس‌ها دست به‌دست چرخید. چند سال پیش مهرداد نوشته بود: «اگر این دونفر با هم آشتی کنند، من به همه شیرینی می‌دهم، اما فکر نکنم به عمر من قد بدهد.» به عمرش قد نداد. فقط یک روز کم آورد.
  چه می‌کنند استقلالی‌ها
صد البته پیش از این هم خیلی از هواداران استقلال هنگام درگذشت هادی نوروزی کنار سرخ‌ها ماندند، همانطور که پرسپولیسی‌ها هم در غم فقدان ناصر حجازی و منصور پورحیدری، رقیب را تنها نگذاشتند. با این حال همدردی و ابراز احساسات چشمگیر آبی‌ها در سوگ مهرداد میناوند از آن جهت حائز اهمیت بود که این پیشکسوت پرسپولیس معمولا حضور فعالی در بحث‌های هواداری و کری‌خوانی‌ها داشت. سخت است تصور کنی یک نفر بعد از آن همه کل‌کل، این همه پیش هواداران رقیب «عزیز» باشد. با این اوصاف استقلالی‌ها هم هنگام بیماری مهرداد و هم بعد از درگذشت او سنگ تمام گذاشتند.
 تلنگر در روزهای بی‌خیالی
با فروکش کردن آمار مرگ‌ومیرهای ناشی از کرونا، بسیاری از مردم سطح پرهیزهای بهداشتی‌شان را پایین آورده و به روال عادی زندگی برگشته‌اند. شرایط از نظر خیلی‌ها کاملا «عادی» شده و همین مسئله زمزمه‌های جدی در مورد در راه بودن پیک چهارم کرونا را به‌وجود آورد. حالا اما چه تلخ است که مهرداد میناوند به بهای جانش، یاد همه آدم‌های بی‌خیال آورد که کرونا هنوز در کمین است. این یک تلنگر جدی بود که البته برای جامعه فوتبال گران هم تمام شد. اتفاق رخ داده برای مهرداد همچنین باعث شد هشتگ خرید واکسن هم در شبکه‌های اجتماعی داغ‌تر از هر زمان دیگری شود.
 آدم می‌تواند عوض شود
بزرگ‌ترین و ارزشمندترین «محال» مهرداد اما، تصمیم او برای تغییر در روزهای پایانی عمرش بود. میناوند بدون اینکه باخبر باشد به‌زودی در دام کرونا گرفتار خواهد شد، چند هفته پیش از این ماجرا ویدئویی بیرون داد که در آن از همه هواداران و پیشکسوتان خواسته بود در شرایط سخت اقتصادی فعلی به کری‌خوانی‌های شدید خاتمه بدهند و بیش از این اعصاب مردم را به هم نریزند. در حقیقت مهرداد با این کار از برخی رفتارهای قبلی خودش هم ابراز برائت کرد که بسیار مهم است. این یعنی آدم‌ها همیشه می‌توانند برای تغییرات مثبت مصمم شوند و بدون لجبازی یا خجالت، تن دادن به این دگرگونی را فریاد بزنند. چه خوب که حالا مهرداد بیشتر با همین ویدئو به یاد خواهد آمد. روحش آرام.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید