• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 11 بهمن 1399
کد مطلب : 123195
+
-

تحقق رؤیای شارژ از راه دور

یک شرکت فناوری از موفقیت نسخه آزمایشی تکنولوژی شارژ از راه دور خبر داد که می‌تواند در آینده زندگی همه را متحول کند

تحقق رؤیای شارژ از راه دور

عمادالدین قاسمی پناه- خبر‌نگار

شارژ داشتن یا نداشتن حالا با داشتن گجت‌های مختلف حالا به یکی از دغدغه‌های زندگی همه ما تبدیل شده است. به همین‌خاطر خیلی‌ از ما مجبور به همراه داشتن پاوربانک به‌عنوان شارژ ذخیره هستیم. اما اگر در هر محیطی که هستید گجت‌هایتان به‌صورت خودکار و بدون نیاز به کاری شارژ می‌شدند چقدر زندگی‌تان راحت می‌شد؟
رویای فناوری شارژ از راه دور به همین‌خاطر از چندین سال پیش تاکنون، ذهن بسیاری از کاربران را به‌خود مشغول کرده است. اگرچه شارژرهای بی‌سیم در سال‌های اخیر به بسیاری از خانه‌ها و محیط‌های کاری راه پیدا کرده‌اند، اما این شارژرها در عمل تفاوت چندانی با شارژرهای سیمی ندارند، چراکه شما ناگزیرید که موبایل یا هر دیوایس دیگری را روی پد این شارژرها قرار دهید تا شارژ شوند. اما موقعیتی را تصور کنید که شما وقتی وارد خانه می‌شوید، یک شارژر میزان شارژ موبایل شما را تشخیص دهد و درصورت نیاز، بدون هیچ اتصال یا تماسی دستگاه شما را شارژ کند. یا زمانی را تجسم کنید که تعدادی از کاربران درحالی‌که در یک فاصله مشخص از یک منبع شارژ قرار دارند بتوانند همزمان دیوایس‌های خود را شارژ کنند.

تحول در شارژ دیوایس
 شرکت شیائومی به‌تازگی در توییتر از «فناوری شارژ از راه دور» جدید خود با نام MiAirCharge رونمایی کرده است. طبق گفته این شرکت، این دستگاه می‌تواند به‌طور همزمان و بی‌سیم، چندین دستگاه را بدون اتصال کابل یا قرار دادن دیوایس‌ها روی پایه شارژ بی‌سیم، شارژ کند. هدف آینده، توسعه این فناوری برای تبدیل اتاق‌ها به فضایی کاملا بی‌سیم است که در آن همه اشیای هوشمند ازجمله موبایل، اسپیکر، لوازم خانگی و غیره بدون نیاز به کابل‌‌های متعدد انرژی مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند. به‌گزارش سایت xdadevelopers، این نوع شارژ از راه دور چندین سال است که در محافل تکنولوژیک مورد بحث بسیاری از متخصصان و علاقه‌مندان بوده است، اما هیچ شرکتی تاکنون نتوانسته آن را با موفقیت تجاری‌سازی کند. شیائومی پیش از این شارژرهای بی‌سیم 80وات و سیمی 120وات را عرضه کرده بود. بنابراین این شرکت با نوآوری در حوزه شارژرها چندان بیگانه نیست.

چگونه کار می‌کند؟
به‌گفته این شرکت، این فناوری قادر است 5وات برق را به یک دستگاه خاص که در فاصله چند متری از «پایه شارژ ایزوله خودتوسعه‌یافته» قرار دارد، منتقل کند. این پایه شارژ دارای 5آنتن تداخل فاز برای تعیین دقیق موقعیت دستگاه‌های سیار شما مانند موبایل، تبلت، ساعت مچی و... است. پس از تعیین موقعیت، یک ارائه کنترل فاز متشکل از 144آنتن، به‌صورت جهت‌دار امواجی را که دارای پهنای میلی‌متری هستند، از طریق بیم‌فورمینگ یا شکل‌دهنده پرتو انتقال می‌دهد. دستگاه گیرنده هم دارای یک ارائه آنتن مینیاتوری متشکل از «آنتن راهنما» و «ارائه آنتن گیرنده» داخلی است. به این ترتیب، اولی اطلاعات موقعیت را مشخص می‌کند و دومی یک ارائه 14آنتنی است که سیگنال امواج میلی‌متری را از طریق مدار یکسوساز به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید