• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 8 بهمن 1399
کد مطلب : 123016
+
-

فکر نمی‌کردم به این خوبی نتیجه بگیریم

پورموسوی، سرمربی موفق نفت آبادان از بااخلاق‌ترین مربیان این فصل است؛ او به همکارانش توصیه می‌کند صبورتر باشند و کمتر به داوران اعتراض کنند

فکر نمی‌کردم به این خوبی نتیجه بگیریم

امیرحسین اعظمی| صنعت‌نفت در بازی با سپاهان سومین شکست این فصل را تجربه کرد و جالب اینجا بود که زردپوشان آبادانی بعد از 9سال در این شهر به سپاهان باختند. با این حال شاگردان سیروس پورموسوی تا اینجای لیگ آنقدر خوب نتیجه گرفته‌اند که حالا در پایان هفته دوازدهم در رده سوم جدول قرار دارند. پورموسوی درخصوص شکست برابر سپاهان، نتایج خوب تیمش در این فصل و مسائل مختلف دیگر به سؤالات همشهری ورزشی پاسخ می‌دهد.

  چرا مقابل سپاهان شکست خوردید؟
ما در مجموع نمایش خوبی داشتیم و اعتقادم این است که برابر سپاهان یکی از بهترین بازی‌هایمان را از لحاظ تاکتیکی و خلق موقعیت انجام دادیم. مسئله مهمی که نتیجه بازی را رقم زد تجربه سپاهان بود و آنها از موقعیت‌هایشان بهتر استفاده کردند. من باید از شاگردانم بابت نمایش خوبشان تشکر کنم.

  قبل از شروع فصل تصور می‌کردید که تا اینجای لیگ نتایج به این خوبی بگیرید؟
صد درصد این فکر را نمی‌کردم ولی می‌دانستم با توجه به نفراتی که جذب کردیم، می‌توانیم نتایج خوبی بگیریم و قدم‌های بزرگی برداریم. مسئله مهم در صنعت‌نفت اتحاد و همدلی تمامی مجموعه است و خوشبختانه ارتباط خوبی بین بازیکنان، مربیان و باشگاه وجود دارد. امیدوارم در بازی‌های این فصل نتایج خوبی بگیریم.

  صنعت‌نفت در نیم‌فصل دوم پارسال، با بحران مواجه شد. آیا بابت احتمال تکرار آن بحران نگران نیستید؟
شرایط امسال فرق می‌کند و انگار همه می‌خواهند به هر شکلی که شده به صنعت‌نفت کمک کنند و امیدوارم این روند در آینده هم ادامه داشته باشد. من سال96هم که در فولاد بودم در نیم‌فصل اول شرایط خوبی داشتیم ولی در نیم‌فصل دوم برخی مشکلات ایجاد شد. حالا هم صنعت‌نفت و هم خودم بابت این مسائل تجربه داریم و امیدوارم با مشکل خاصی روبه‌رو نشویم.

 آیا امسال به کسب سهمیه یا حتی قهرمانی فکر می‌کنید؟
ما باید واقع‌بینانه به این موضوع نگاه کنیم و نمی‌خواهم بحث سهمیه یا قهرمانی فشار زیادی روی تیم ما ایجاد کند. البته بازیکنان ما با تمام وجود تلاش می‌کنند که این تلاش خریدنی نیست. خیلی از باشگاه‌ها بالای صدمیلیارد هزینه کرده‌اند ولی بودجه تیم ما کمتر از 15میلیارد است، با این حالی بازیکنانی داریم که متعصبانه تلاش می‌کنند تا نتایج خوبی بگیریم و مردم آبادان و هواداران صنعت‌نفت را خوشحال کنیم. ما به آخر فصل فکر نمی‌کنیم و هدف‌مان این است که بازی به بازی جلو برویم.

 برخی معتقدند تعدادی از بازیکنان شما ازجمله طالب ریکانی می‌توانند به تیم ملی دعوت شوند. نظر خودتان چیست؟
ما در هر پست بازیکنانی داریم که اگر آخرین لیست تیم ملی را ملاک قرار دهیم، می‌توانند به تیم ملی دعوت شوند.

 امسال اعتراض مربیان و بازیکنان به داوری‌ها بیش از حد شده است. در این خصوص چه صحبتی دارید؟
در فوتبال روز دنیا هم اشتباه داوری وجود دارد و بسیاری از این اشتباهات توسط VAR تصحیح می‌شود ولی ما این تکنولوژی را در فوتبال ایران نداریم. خب، تا آن موقع باید آستانه تحمل خود را بالا ببریم و با اشتباهات داوری کنار بیاییم. از سویی سروصداهایی که در کنار زمین ایجاد می‌شود و حمله به داوری در فضای مجازی و حقیقی شرایط را بد و بدتر می‌کند چون آرامش را از داوران می‌گیرد. وقتی داوری بدون اشتباه سوت می‌زند لذت می‌برم حتی اگر قرار باشد در آن بازی بازنده باشم. امیدوارم همه ما به ایجاد فضای امن برای داوران کمک کنیم و از سویی داوران هم با احساس مسئولیت بیشتر تلاش کنند به‌گونه‌ای سوت بزنند که این همه هجمه علیه آنها نباشد.

 امسال مثل اینکه خیلی کم آن پیراهن‌های مشکی و معروف‌تان را می‌پوشید؟
من امسال اصلاً لباس مشکی نپوشیدم، آخرین بار در آخرین بازی لیگ سال قبل مشکی پوشیدم که متأسفانه پارس‌جنوبی سقوط کرد. من دیدم که برخی حساس هستند و به کل دیگر از لباس پارچه‌ای استفاده نکردم، حالا دیگر لباس جین می‌پوشم. یادم می‌آید که به بازار رفته بودم و از لباس جین خوشم آمد. من معمولاً وقتی به بازار می‌روم از نخستین مغازه خرید می‌کنم و حوصله گشتن ندارم.

این خبر را به اشتراک بگذارید