• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
چهار شنبه 8 بهمن 1399
کد مطلب : 123013
+
-

مسی با لهجه فرانسوی

هیچ توجیهی برای نگه داشتن ستاره آرژانتینی وجود ندارد؛ او به پاریس می‌رود

گزارش‌هایی درباره درآمد ناخالص باشگاه‌ها منتشر شده که بارسلونا در صدر جای دارد اما هزینه‌های باشگاه از درآمدها بیشتر است. همین الان 40میلیون یورو به‌خاطر کوتینیو به لیورپول و 48میلیون برای دی‌یونگ به آژاکس بدهکارند. حتی برای خرید رایگان بازیکنانی مثل اریک گارسیا، آگوئرو، ممفیس و واینالدوم در تابستان هم پولی در بساط نیست که حقوق آنها پرداخت شود. با وجود اینکه آزاد کردن مسی یک خودکشی برای باشگاه و آغاز یک دوره احتمالا طولانی افت خواهد بود ولی گویا چاره دیگری وجود ندارد. مسی این فصل فقط به‌خاطر وفاداری 66میلیون پاداش دریافت کرده و هزینه‌هایی که برای این ستاره آرژانتینی در یک فصل به بارسلونا تحمیل شده است، به 100 میلیون یورو می‌رسد.
 با اینکه نامزدهای انتخابات ریاست باشگاه ازجمله لاپورتا و ویکتور فونت شعارهای عامه‌پسندانه‌ای می‌دهند و وانمود می‌کنند که برای ماندن مسی تلاش خواهند کرد، گویا دوطرف یعنی بازیکن و رئیس آینده خودشان را برای جدایی مصلحتی آماده کرده‌اند. با این اوضاع اقتصادی که باشگاه برای حقوق ماهانه اعضا هم مشکل دارد بعید است توافقی تازه صورت بگیرد. رفتن مسی می‌تواند تراز را صفر کند اما در آینده‌ای نزدیک از طریق کاهش درآمد اسپانسرینگ تأثیر منفی خود را بر اقتصاد باشگاه خواهد گذاشت. مارک رویج، تحلیلگر اقتصادی اعلام کرده که اگر اقدامی فوری صورت نگیرد، ورشکستگی بارسلونا قطعی خواهد بود. اگر بارسا نتواند 266میلیون از بدهی 1/1میلیاردی‌اش را تا تابستان آینده پرداخت کند، رسما به ورشکستگی دچار می‌شود و در این حالت حتی ممکن است به لیگ دسته‌های پایین‌تر سقوط کند. حتی فروش دسته‌جمعی ستاره‌هایی مثل گریزمان، دمبله، دی‌یونگ و فاتی هم نمی‌تواند این شکاف را پر کند.
از طرفی، کانال پلاس فرانسه گزارش داده که مسی و خانواده‌اش در حال یادگیری زبان فرانسوی هستند و این به‌معنای انتقال آزاد او در تابستان به پاری‌سن‌ژرمن خواهد بود تا یک‌بار دیگر زوج رؤیایی مسی و نیمار در یک تیم شکل بگیرد. این گزارش حتی رئال مادرید را هم خوشحال کرده چون در این‌صورت امباپه در دسترس باشگاه مادریدی خواهد بود. در تابستان آینده تنها یک سال از قرارداد این بازیکن باقی خواهد ماند که نفروختن او در این شرایط از نظر اقتصادی یک خودکشی تلقی خواهد شد. خبر خوب دیگر برای رئال این است که اگر دورتموند سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده را نگیرد، هالند راحت‌تر قابل‌خرید خواهد بود. البته خود رئال هم در بحران مالی دوران کرونا دست به عصا حرکت می‌کند. فلورنتینو پرس از بازیکنان خواسته دوباره دستمزدشان را کم کنند و از 25درصد حقوق خود چشم بپوشند. حتی قرارداد سرخیو راموس هم که با سالی 2 میلیون بیشتر می‌شد تمدید شود فعلا روی هواست. برای همین به‌نظر می‌رسد رئال برای خرید امباپه بازیکنانی مثل وینیسیوس و واران را وارد معامله می‌کند تا قیمت این بازیکن بشکند.

این خبر را به اشتراک بگذارید