• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 5 بهمن 1399
کد مطلب : 122637
+
-

حسن روحانی با اشاره به کاهش آمار مرگ‌ومیرهای ناشی از کرونا:

تا نقطه مطلوب کنترل کرونا فاصله داریم

دولت
تا نقطه مطلوب کنترل کرونا فاصله داریم


 رئیس ستاد ملی مقابله با کرونا درباره آخرین اقدامات تامین واکسن کرونا در کشور گفت: سال آینده 3واکسن را پیش رو داریم، آخر بهار یا در تابستان ان‌شاء‌الله واکسن برکت، رازی و پاستور در دسترس هستند. این 3واکسن داخلی را که بعضی با مشارکت و بعضی کاملا داخلی است ، ان‌شاء‌الله سال آینده خواهیم داشت و امیدواریم بعضی از اینها در فصل بهار و بعضی در تابستان به‌دست ما برسد و از الان تا پایان سال غیرکواکس که سهم خود را داریم و 16میلیون و خرده‌ای دوز واکسن را دریافت خواهیم کرد. از جاهای دیگر هم داریم تلاش می‌کنیم تا واکسن تهیه کنیم. به‌گفته حسن روحانی همه تلاش‌ها این است که در ‌ماه بهمن ان‌شاء‌الله واکسیناسیون در کشور شروع شود و این کار بسیار اهمیت دارد.
حسن روحانی در جلسه روز شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا عملکرد یکساله در کنترل این بیماری را غرورآفرین دانست و با بیان اینکه روزی 70 تا 90 فوتی کرونا عدد خیلی زیادی است، تصریح کرد: یک وقتی آمار یک نفر تا 5نفر است، می‌گوییم به نقطه مطلوب رسیدیم، اما الان این نقطه، نقطه مطلوب ما نیست. نسبت به گذشته شرایط بحمدالله بهتر است اما روند کاهشی باید ادامه پیدا کند. او گفت: در بسیاری از استان‌ها روند کاهشی بود اما در برخی از استان‌ها، روند کاهشی متوقف شده بود یا در بعضی جاها یک مقدار مختصری شروع شده بود به افزایش تعداد بیمار، این می‌تواند برای ما نگران‌کننده باشد.
رئیس ستاد ملی مقابله با کرونا تأکید کرد: نباید به خاطر کاهشی شدن، خدای ناکرده اهمال، عادی‌نگری، عادی‌سازی در رفتارهایمان، رفت‌وآمدهای خانوادگی و اجتماعی‌مان اتفاق بیفتد که بعد از آن می‌تواند برای ما خطرناک باشد.
او با بیان اینکه همچنان نگرانی زیادی از ویروس جدید جهش یافته به نام ویروس انگلیسی وجود دارد، افزود: اخیراً در کشور دیگری هم موتاسیون مشاهده شده است. در آفریقای جنوبی جهش ویروس بسیار نگران‌کننده است. به هر حال در دنیای امروز دیدیم در چین و ووهان بود رسید به اینجا، حالا از آفریقا و اروپا رسیدنش خیلی مشکل‌تر از چین نیست. اگر مراقبت و مواظبت نکنیم، این ویروس جهش‌یافته ممکن است ما را مبتلا کند. مخصوصاً اینکه امروز آمار نگران‌کننده‌ای دیدیم در برخی استان‌ها که موارد ابتلا به جوان‌ها و نوجوان‌ها اخیراً افزایش یافته که این هم یک نگرانی جدید است. رئیس دولت حداقل ۶ماه دیگر رعایت پروتکل‌ها تا رسیدن واکسن را ضروری دانست و گفت: اگر خدای‌ناکرده با موج جدیدی مواجه شویم، موج جدید به معنی تعطیلی بخشی از کسب‌وکارهاست. موج جدید به‌معنای ایجاد مشکلات روحی در جامعه است. موج جدید به‌معنای اخلال در انجام خدمات نسبت به مردم است. پس باید با همه توان تلاش کنیم تا وارد موج جدید نشویم. اگر وارد موج جدید شدیم آن وقت مشکلاتی هست که باید مهار و کنترل کنیم و شرایط را برگردانیم که برای ما بسیار سخت می‌شود. راهش تشدید نظارت‌هاست. راه دیگری نداریم. باید از لحاظ فرهنگی به مردم گوشزد شود و تبلیغات ادامه پیدا کند.
براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی نظارت‌ها از طریق اپلیکیشن را راحت‌تر دانست و افزود: از طریق این اپلیکیشن‌ها بود که جلوی عده‌ای از مسافرت‌ها گرفته شد، جلوی عده‌ای از ترددها گرفته شد و در جلسه کمیته‌ها گفتم که اگر قرارگاه بتواند کاری کند که بتوانیم سفرهای بین شهری را هم با این اپلیکیشن‌ها مرتبط کنیم که اگر کسی مثبت بوده نتواند حتی با ماشین شخصی سفر برود خیلی خوب است. حالا با اتوبوس و هواپیما و قطار این کار انجام می‌گیرد، اما اگر برای خودروی شخصی هم بتوانیم این کار را بکنیم خیلی خوب است، البته گفتند پیچیدگی‌هایی دارد. از قرارگاه می‌خواهم این را دنبال کند و اگر بتوانیم از این طریق حتی سفرهای بین شهری را هم کنترل کنیم تا اگر کسی مبتلاست این مبتلا نرود یک شهر و روستای دیگر و در جمع دیگر آنها را گرفتار کند. این کار ضروری و لازم است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید