• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 5 بهمن 1399
کد مطلب : 122634
+
-

کوتاه از سیاست / تعیین زمان دادگاه 3نفر از متهمان آبان


حسین تاج، وکیل مدافع یکی از متهمان حوادث آبان‌ماه درخصوص آخرین وضعیت پرونده محمد رجبی، گفت: رسیدگی به پرونده در شعبه‌۲۳ دادگاه انقلاب برای اسفند‌ماه تعیین وقت شده‌ و منتظریم تا دادگاه برگزار شود. به گزارش ایلنا، محمد رجبی، سعید تمجیدی و امیرحسین مرادی از بازداشت‌شدگان اعتراض‌های آبان سال‌۱۳۹۸ هستند که قاضی صلواتی اسفند سال گذشته آنها را محاکمه و حکم اعدامشان را صادر کرده بود و اوایل دی‌ماه دیوان عالی کشور درخواست اعاده دادرسی این 3 متهم را پذیرفت و دستور رسیدگی مجدد صادر کرد.

  شورای ۱۵‌نفره اصلاح‌طلبان برای ۱۴۰۰
علی صوفی، دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات گفت: به‌احتمال زیاد در جلسه فردای شورای هماهنگی ۱۵‌عضو حقیقی نهاد اجماع‌ساز که از سوی کمیته ۵ نفره انتخاب شده‌اند، معرفی می‌شوند. وی در پاسخ به این سؤال که اعضای کمیته ۵‌نفره چه اشخاصی هستند؟ تصریح کرد: قرار شد خیلی روی این موضوع اطلاع‌رسانی نشود، چون اساس اینکه چه کسانی عضو این کمیته هستند، مسئله مهمی نیست و مهم این است که این کمیته بتواند ۱۵‌عضو حقیقی را مشخص کند و آن زمان اسامی ۱۵‌عضو حقیقی منتخب اعلام خواهد شد. صوفی ادامه داد: به‌احتمال زیاد در جلسه آتی شورای هماهنگی ۱۵‌عضو حقیقی نهاد اجماع‌ساز که از سوی کمیته ۵ نفره انتخاب شده‌اند، معرفی می‌شوند.

  مردم نیازمند وحدت سران قوا هستند
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان گفت: هرکدام از قوا وظایف و اختیاراتی دارند که قوه دیگر نباید در آن دخالت کند تا تداخلی پیش نیاید که منجر به بروز نگرانی شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، او با اشاره به لزوم همدلی مجلس و دولت در بررسی لایحه بودجه، افزود: همدلی بین قوای سه‌گانه یکی از ضروریات کشور در شرایط فعلی است و رهبر معظم انقلاب تأکید کرده‌اند که همکاری‌های لازم در شورای سران قوا صورت گیرد. سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: مردم ما نیازمند وحدت رویه و همدلی میان سران قوا و دستگاه‌های مختلف هستند و طبیعتا اگر هماهنگی بیشتری باشد، سود آن متوجه آحاد جامعه شده و مشکلات بسیاری حل می‌شود.

  من کاندیدای نظامی نیستم 
رستم قاسمی، رئیس اسبق قرارگاه خاتم‌الانبیا، در پاسخ به اینکه فرض بر اینکه شما به‌عنوان کاندیدای نظامی در انتخابات‌۱۴۰۰ شرکت کنید، دولت نظامی آینده چه رویکردی در قبال برجام خواهد داشت، گفت: من فرد نظامی به‌معنای فرمانده نیستم. من در دوران جنگ هم کار رزمی مهندسی می‌کردم. بعد از جنگ هم کلا در حوزه سازندگی کشور بودم. مقطعی هم در وزارت نفت بودم. بعد از دولت دهم به سپاه برگشتم. 
وزیر اسبق نفت در گفت‌وگو با برنا افزود: نظامیان به‌خصوص بچه‌های سپاه نه دانشکده افسری رفته‌ایم و نه دوره آکادمیک دیده‌ایم. چند روز پیش در یک گردهمایی در برج میلاد دختر شهید سلیمانی نامه‌ای را که پدرش برای او نوشته بود، خواند. او نوشته بود که من فکر نمی‌کردم روزی نظامی بشوم. فکر نکنید که پدرتان اینجا آمده تا آدم بکشد. ما هم اینطور بودیم. ما روز اولی که آمدیم هیچ دوره نظامی ندیدیم. کار من، مهندسی و عمرانی بود و از روز بعد از جنگ در کار سازندگی کشور بودم و بعد هم به وزارت نفت رفتم و امروز هم کار اقتصادی انجام می‌دهم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید