• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 5 بهمن 1399
کد مطلب : 122635
+
-

قانونگذار در مظان اتهام قانون‌شکنی

سرباز نیروی انتظامی که اجازه ورود غیرمجاز به خط ویژه را به نماینده سبزوار نداد؛ مدعی است از او سیلی خورده است

مجلس
قانونگذار در مظان اتهام قانون‌شکنی


 ستاد کل نیروهای مسلح وناجا به ماجرای سیلی‌زدن علی‌اصغر عنابستانی، نماینده سبزوار به ‌صورت سرباز پلیس راهور ورود کردند و وعده پیگیری حقوقی ماجرا را دادند.
براساس فیلمی که در شبکه‌های مجازی دست‌به‌دست می‌شود، سرباز راهوری که خود را حامد اکبری معرفی می‌کند گلایه‌مندانه چند راننده اتوبوس را شاهد می‌گیرد که آقای نماینده که نامی از او به میان نمی‌آورد، به‌صورتش سیلی زده و راننده‌اش هم به او فحاشی کرده است. او جلوی ورود غیرمجاز خودروی دناپلاس نماینده مجلس به خط بی‌آرتی را گرفته بود.
در این فیلم تعدادی از رانندگان خط وی‍ژه اتوبوسرانی صحبت‌های او را تأیید می‌کنند و نسبت به گره ترافیکی که به‌خاطر سماجت نماینده برای عبور از خط وی‍ژه در خیابان‌های اطراف شکل گرفته اعتراض می‌کنند. این فیلم در کمتر از یک‌ساعت از زمان بارگذاری در شبکه‌های اجتماعی با سرعت زیادی دست به‌دست شد و کاربران شبکه‌های اجتماعی با برچسب سرباز وطن به آن ورود کردند و علی‌اصغر عنابستانی، نماینده سبزوار را که در فیلم شناسایی شده بود آماج نقد و سرزنش قرار دادند. به‌دنبال حساسیت افکار عمومی ستاد کل نیروهای مسلح و ناجا وارد میدان شدند و اقدام عنابستانی را محکوم کردند. در سوی دیگر میدان نیز امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس، با بیان اینکه حادثه درگیری نماینده مجلس شورای اسلامی با مأمور راهور در هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان در حال بررسی است، گفت: پس از رسیدن گزارش‌ها و‌ ادعاهایی مبنی بر درگیری نماینده مجلس و یکی از ماموران پلیس راهور، هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان پیگیری‌ها را برای بررسی صحت و سقم و چگونگی موضوع آغاز کرد. او به فارس گفت: با وجود پیگیری‌های چندروزه، گزارش نیروی انتظامی در این‌باره هنوز به مجلس ارسال نشده است. در کنار نقد مجلس از نیروی انتظامی اما امیر دریادار رحیمی‌پور، رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح درباره موضوع زد و خورد نماینده مجلس با یکی از سربازان نیروی انتظامی خبر داد که معاونت حقوقی ناجا وارد عمل شده و در حال تنظیم شکایتی در این خصوص است. به گزارش ایسنا، او با بیان اینکه از طریق دادگاه کارکنان دولت به این پرونده رسیدگی و تا به نتیجه رسیدن موضوع مسئله بررسی خواهد شد، ادامه داد: فرض کنیم که سرباز هم در این رابطه مقصر بوده باشد، لذا به هیچ عنوان هیچ فردی حق این را ندارد سربازی را که در حال انجام خدمت است مورد ضرب و شتم خود قرار دهد.

  با جدیت دفاع می‌کنیم 
همچنین سردار مهدی حاجیان، سخنگو و معاون اجتماعی ناجا از ورود و دستور ویژه فرمانده ناجا برای پیگیری پرونده ضرب و شتم مأمور وظیفه راهور توسط نماینده مجلس خبر داد. او در واکنش به انتشار خبری مبنی بر سیلی‌زدن یکی از نمایندگان مجلس به مأمور وظیفه راهور در محدوده خط ویژه دروازه دولت پایتخت و بازتاب آن در فضای مجازی گفت: سردار حسین اشتری بلافاصله دستور ویژه‌ای برای حمایت از حقوق سرباز وظیفه راهور و پیگیری موضوع از طریق معاونت حقوقی و بازرسی ناجا صادر کرد. وی با اشاره به اینکه صیانت از حقوق آحاد پرسنل ناجا از دستورات اکید فرمانده ناجاست، گفت: اعتقاد، باور و تأکید سردار اشتری همواره بر این است که سربازان وظیفه را نیز چون فرزندان خود بدانیم و در صیانت از شخصیت، کرامت انسانی و حق و حقوقشان لحظه‌ای دریغ و درنگ نکنیم. ایشان بارها به همه فرماندهان تأکید کرده که این جوانان، امانتی در دستان ما هستند، بنابراین اجازه نمی‌دهیم به ساحت مقدس سبزپوشان خدوم ناجا در هر جایگاه و مقامی توهین و تعدی شود. به گزارش پایگاه خبری پلیس، سخنگوی ناجا تأکید کرد: در صورت احراز تقصیر نماینده مجلس، ناجا از حق کارکنان خود به جدیت دفاع خواهد کرد.

  بازتکرار داستان سرباز بابلی
غائله عنابستانی، یادآور ضرب و شتم سرباز وظیفه دادگستری بابل با دستور بازپرس آن بود. قریب به 40روز پیش محمدحسن کریمی، سرباز نگهبانی ساختمان دادگستری بابل، پس از مراجعه یک بازپرس دادسرا وقتی به‌دلیل داشتن ماسک او را نشناخته و تقاضای کارت شناسایی کرده بود، با برخورد شدید از جانب او و سپس «ضرب وشتم» در محل کارش مواجه شد. همان ایام غلامرضا رحیمی‌پور، رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح، از ورود به ماجرا خبر داد و مدتی بعد اعلام کرد که با وجود گذشت سرباز از جنبه فردی، موضوع «بدرفتاری» از لحاظ جنبه عمومی و سازمانی آن به ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه، گزارش شده است.

 مکث
عنابستانی کیست؟


علی‌اصغر عنابستانی 49سال دارد و از سبزوار به مجلس یازدهم راه یافت. او به خاطر ادبیات تند و تیزش در نقد حسن روحانی در شبکه‌های اجتماعی شهره است. چنان که چندی پیش در توییتی خطاب به روحانی نوشت: «جناب رئیس‌جمهور! دهان‌دریدگی شما را در انواع فحش‌ها که نثار منتقدین کرده‌اید دیده‌ایم و فرومایگی‌تان را در نسبت ناروا به ائمه اطهار برای نیل به مطامع سیاسی تجربه کرده‌ایم!...»
یا در موردی دیگر باز هم روحانی را خطاب قرار داد و نوشت: «او آنقدر وقیح است که ملت خویش را به مسخره گرفته است! کشور به حال خود رها شده و مردم در تامین مایحتاج خویش درمانده‌اند و زیر خط فقر دست و پا می‌زنند. رئیس‌جمهور در بند خط ریش خویش است! اف بر تو باد که ملتی را شرمنده کرده‌ای.»
او در سال84 مسئول ستاد انتخاباتی محمود احمدی‌نژاد شد و به‌دنبال پیروزی او، مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان رضوی در دولت نهم و پس از آن معاون استانداری این استان شد. او در دولت دهم فرماندار شهرستان سبزوار بود و سپس به استانداری استان چهارمحال و بختیاری رسید. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید