• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 4 بهمن 1399
کد مطلب : 122493
+
-

MeWe، جایگزین جدید فیسبوک

یک اپلیکیشن جدید به‌نام MeWe با تمرکز بر حفظ حریم خصوصی کاربران، طی هفته گذشته 5/2میلیون کاربر جدید جذب کرده است

MeWe، جایگزین جدید فیسبوک

عمادالدین قاسمی پناه- خبر‌نگار

سیاست‌های جدید فیسبوک ازجمله درباره واتساپ باعث شده تا طی هفته‌های اخیر یک پلتفرم شبکه‌های اجتماعی به نام MeWe که محوریت آن حفظ حریم خصوصی داده‌هاست، بتواند رکورد قابل‌توجهی را در دانلود کسب کند.
دیوید وستریچ، سخنگوی MeWe می‌گوید: این اپلیکیشن که نام خود را «ضد‌فیسبوک» گذاشته، هفته پیش 5/2میلیون کاربر جدید داشته و کل پایگاه کاربری خود را به عدد 16میلیون نفر رسانده است. این در حالی است که نیمی از این تعداد در خارج از آمریکا زندگی می‌کنند.
وستریچ با اشاره به کوچ دسته جمعی مردم سراسر دنیا از فیسبوک و توییتر ادامه می‌دهد: کاربران از نقض بی‌امان حریم خصوصی، سوگیری سیاسی، هدف قرار دادن و دستکاری اخبار از سوی این شرکت‌ها خسته شده‌اند درحالی‌که MeWe این مشکلات را نخواهد داشت. او می‌گوید که « این پلتفرم جدیدترین شبکه اجتماعی فراگیر، با همه ویژگی‌هایی است که مردم دوست دارند؛ بدون تبلیغات، بدون هدف‌گیری و بدون دستکاری در اخبار.»
به‌گفته سایت App Annie که تجزیه و تحلیل داده‌های موبایل را انجام می‌دهد، MeWe اعلام کرده که در ‌ماه ژوئن (11خرداد تا 9تیر) بیش از 8میلیون کاربر داشته است، اما در 10ژانویه در کل، در رتبه  و در میان اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی که به‌وسیله آیفون دانلود شده رتبه4 را به‌دست آورده است.
App Annie هفته قبل از آن تاریخ، رتبه MeWe را در میان کل اپلیکیشن‌ها، خارج از 1400 اپلیکیشن برتر و در میان اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی66 اعلام کرده بود.
این اپلیکیشن روز پنجشنبه گذشته پس از چند روز دانلود سرسام‌آور، در میان اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی در اپ استور در رتبه14 و در میان همه اپلیکیشن‌های رایگان در گوگل پلی در رتبه13 قرار گرفت.
مدیران این اپلیکیشن به وب‌سایت ZDNet می‌گویند که کاربران MeWe هنگامی افزایش می‌یابد که آنها به‌دنبال یک اپلیکیشن جایگزین می‌گردند تا مانند فیسبوک، توییتر و اپلیکیشن‌های مشابه، حریم خصوصی کاربران را نقض نکند.
این اپلیکیشن در صفحه «About» وب‌سایت خود می‌نویسد که کاربران MeWe می‌توانند نحوه تعامل‌ها و حریم خصوصی خود را تنظیم کنند و این پلتفرم داده‌های کاربر را به شرکت‌های تجاری نمی‌فروشد یا با آنها به اشتراک نمی‌گذارد.
در وب‌سایت MeWe آمده است: «شرکت‌های بزرگ فناوری که می‌دانید کدام شرکت‌ها هستند، با کاربران به‌عنوان کالا رفتار می‌کنند. آنها به هر شکلی سعی می‌کنند کاربران را برای ثبت‌نام در اپلیکیشن خود برای استفاده از خدمات آنها تحت عنوان دعوت خوشامدگویی به اشتباه بیندازند تا ما را هدف ردیابی و جاسوسی قرار دهند. آنها سپس اطلاعات ما را به شرکت‌های تبلیغاتی و دولت می‌فروشند. در کل، این احساس وحشتناکی است.»
این سایت همچنین نوشته است که اپلیکیشن MeWe با درنظر گرفتن «کرامت، حفظ حریم خصوصی و احترام به کاربران شبکه‌های اجتماعی» قصد دارد جایگزینی برای چنین اپلیکیشن‌هایی ارائه دهد.
سایر شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های ارتباطی که بر حریم خصوصی تمرکز کرده‌اند هم طی 2هفته گذشته و پس از آشوب و حمله 6ژانویه به ساختمان کنگره، تعداد دانلودهایشان افزایش یافته است.
شرکت‌های بزرگ فناوری ازجمله فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و یوتیوب در تلاش برای مهار سخنان خشن یا توطئه‌آمیز در پلتفرم‌های خود، از زمان این شورش، تغییرات و به‌روزرسانی‌های زیادی را در سیاست‌های خود داشته‌اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید