• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 27 فروردین 1397
کد مطلب : 12236
+
-

طراحی نقشه سرقت‌های سریالی در زندان

دادسرا
طراحی نقشه سرقت‌های سریالی در زندان

2مجرم در زندان با هم آشنا شدند و نیمه‌های شب وقتی همه زندانیان خواب بودند، داخل بند نقشه می‌کشیدند تا پس از آزادی دست به سرقت‌های سریالی بزنند و پولدار شوند.  

به گزارش همشهری، از چند وقت پیش گزارش سرقت‌های سریالی از داخل سوپرمارکت‌ها به پلیس پایتخت اعلام شد که طبق بررسی‌های پلیس  شیوه و شگردشان یکی بود. در تمامی سرقت‌ها مردی جوان وارد مغازه می‌شد و شارژ تلفن همراه می‌خرید، پس از آن سر صحبت را با فروشنده باز کرده و او را سرگرم می‌کرد. در ادامه همدست وی وارد مغازه می‌شد و هنگامی که فروشنده سرش گرم بود، دخل او را سرقت می‌کرد.

صاحب یکی از سوپرمارکت‌ها هنگام طرح شکایت به مأموران گفت: وقتی مرد جوان تقاضای شارژ کرد، من با کارتم اقدام به خرید کردم چرا که مدعی بود کارت عابربانکش همراهش نیست اما ظاهرا این نقشه وی بود تا رمز کارتم را به‌خاطر بسپارد. پس از آن وی شروع کرد به صحبت کردن درباره وضعیت دلار. بی‌آنکه متوجه شوم همدست وی وارد مغازه شد و همچنان که من کنار قفسه‌ها سرگرم صحبت با مرد جوان درخصوص مسائل اقتصادی بودیم، نفر دوم دخل مرا به همراه کارت عابربانکم سرقت کرد.

با انجام تحقیقات بیشتر مشخص شد که سارقان در بیشتر سرقت‌های خود به جایگاه پمپ بنزین می‌رفتند و با کشیدن کارت‌های عابربانک مسروقه و ارائه فیش، از متصدیان پول دریافت می‌کردند. با مشخص شدن این موضوع، کارآگاهان تصاویر این دو سارق را در اختیار تمامی جایگاه‌های سوخت قرار داده و شگردشان را به آنها توضیح دادند تا اینکه چند روز پیش متصدی یکی از جایگاه‌های سوخت در پایتخت با پلیس تماس گرفت و گفت دو نفر که شباهت زیادی به عکس دو سارق فراری دارند با این شگرد قصد دریافت پول دارند. همین کافی بود تا مأموران راهی جایگاه سوخت شوند و دو متهم را به دام اندازند. سارقان سریالی پس از دستگیری به شعبه هشتم دادسرای ویژه سرقت منتقل شدند و وقتی پیش روی بازپرس رسولی قرار گرفتند، به سرقت‌های خود اقرار کردند. با اعترافات آنها تحقیقات از متهمان برای شناسایی جرایم احتمالی دیگر ادامه دارد.


رویای پولدار شدن

دو سارق دستگیر شده 30ساله هستند وهردو یک سابقه کیفری دارند. یکی به‌خاطر دعوای خانوادگی و دیگری به اتهام گوشی‌قاپی. آنها در زندان با یکدیگر آشنا شدند و آشنایی این دو زندانی تا جایی پیش رفت که نقشه سرقت‌های سریالی کشیدند و پس از آزادی این نقشه را کلید زدند. اما همه رویاهایشان زمانی رنگ باخت که توسط پلیس دستگیر شدند. یکی از سارقان از ‌جزئیات سرقت‌هایشان  می‌گوید.

چه شد که با داشتن سابقه باردیگر نقشه خلاف کشیدید؟

دوست داشتم آنقدر پولدار شوم که حسرت چیزی در دلم نماند اما به آرزویم نرسیدم. به‌خاطر پول بود که با خانواده‌ام دچار اختلاف شدم و پس از درگیری با آنها دستگیر شدم وبه زندان افتادم. دو هفته‌ای در زندان بودم و شب‌های آخر زندان با دوستم رضا نقشه این سرقت‌ها را کشیدیم و فکر می‌کردیم به‌زودی پولدار می‌شویم.

از کی سرقت‌ها را شروع کردید؟

رضا به اتهام گوشی‌قاپی زندانی بود و نقشه سرقت‌ها  را او طراحی کرد و من هم پذیرفتم. بعد من آزاد شدم و منتظر ماندم تا رضا هم آزاد شود. او یک‌ماه بعد آزاد شد و با هم نقشه سرقت را اجرا کردیم.

ایده سرقت‌ها از کجا آمد؟

رضا در مدت 4ماهی که در زندان بود با خلافکاران زیادی هم صحبت شده و احتمالا از یکی از آنها شگرد این سرقت‌ها را شنیده بود.

چند مورد سرقت با این شگرد انجام دادید؟

دقیق یادم نیست اما به 10‌مورد نرسید و پول دزدی هم آنقدر بی‌برکت است که اصلا نمی‌دانم چطور خرج شد. حالا هم به‌شدت پشیمانم چرا که آبرویم پیش خانواده‌ام رفته و باید باردیگر به زندان بروم اما این‌بار به اتهام سرقت.

این خبر را به اشتراک بگذارید