• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 1 بهمن 1399
کد مطلب : 122293
+
-

نکته بازی/ خب چشم شما روشن!

محسن فروزان، دروازه‌بان فولاد بعد از شکست این تیم برابر پرسپولیس گفته:«تیم حریف بدون موقعیت گل، 2 گل به ما زد». خب اینجا باید گفت چشم شما روشن اخوی! باشگاه‌ها معمولا به دروازه‌بان‌ها پول می‌دهند که فرصت‌های پرشمار رقبا را مهار کنند اما گویا شما از فولادی‌ها دستمزد می‌گیرید که در بازی بدون موقعیت گل، 2 گل دریافت کنید. این بیشتر از آنکه تحقیر پرسپولیس باشد، نوعی خودزنی است. صد البته جنابعالی حداقل روی گل دوم مقصر بودید، اما پیش از آن نیز دست‌کم یک‌بار با خروج اشتباه‌تان فرصت گلزنی به میزبان دادید که آنجا مدافعان توپ را از روی خط بیرون کشیدند. بعید است اگر فولاد بدون گلر به زمین می‌آمد، بیش از همین 2گل را می‌خورد. خسته نباشی!

بردن تیم شما، شادی ندارد؟
معلوم نیست چرا در فوتبال ما تیم‌ها از اینکه رقبا پیروزی‌شان را جشن بگیرند ناراحت می‌شوند. مثلا محمد خانزاده، مدافع تراکتور بعد از شکست 3بر یک این تیم برابر استقلال پست اینستاگرامی گذاشته و نوشته: «طوری شادی می‌کنند انگار قهرمان جام‌جهانی شده‌اند». خب الان نباید خوشحال باشند؟ شما اگر قبول داری که تیم بزرگی هستی، باید حق بدهی حریفان از بردنت خوشحال باشند. در غیراین صورت اگر فکر می‌کنی بردن تراکتور آن هم در خانه خودش خوشحالی ندارد، وضع خیلی خراب است. جالب اینجاست که خانزاده پیروزی تراکتور بر استقلال در فینال جام حذفی را یادآوری کرده؛ این یعنی او حق دارد از برد 4‌ماه پیش خوشحال باشد، اما استقلالی‌ها حق ندارند برد 2ساعت قبل‌شان را جشن بگیرند.

«مسعود» اصلی اینجا بود
مدت‌هاست که پرسپولیسی‌ها و استقلالی‌ها یکدیگر را به برخورداری از حمایت وزارت ورزش متهم می‌کنند. در همین زمینه اسم کوچک مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش به یک کلیدواژه پرتکرار در کری‌خوانی سرخابی‌ها تبدیل شده است. با این حال در جریان پیروزی استقلال در خانه تراکتور، یک «مسعود» دیگر نقش اصلی را بازی کرد؛ یعنی جناب شجاعی! بازیکن- کاپیتان- مربی تراکتور در این بازی حاج‌صفی و دژاگه را روی نیمکت نشاند، خودش را فیکس کرد و از باب محکم‌کاری گل اول استقلال را هم برای شیخ دیاباته ساخت. شجاعی البته روی تک گل تراکتور هم اثرگذار بود، اما این برای بازگشت تیم مؤثر نبود. با این اوصاف بعید نیست مسعود هم به همین زودی‌ها به سرنوشت 7سرمربی قبلی تراکتور در 3فصل اخیر دچار شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید