• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 1 بهمن 1399
کد مطلب : 122287
+
-

هدفم این بار سهمیه المپیک است

فرزانه فصیحی، رکورددار دوی سرعت ایران، این بار در صربستان هدف مهم‌تری دارد؛ گرفتن سهمیه بازی های توکیو 2020

هدفم این بار سهمیه المپیک است

فرزانه فصیحی دوباره در صربستان است، دوباره می‌دود و دوباره جامعه دوومیدانی ایران را به روزهای خوب امیدوار کرده است. او رکورددار دوی 60متر ایران است. سال پیش در باشگاه پارتیزان بلگراد تمرین کرد، با رکورد 7:29ثانیه، ورودی مسابقات جهانی را گرفت و چندی بعد رکوردش را در تورنمنت بین‌المللی در ترکیه به 7:25ثانیه رساند. تیم جدید فرزانه «BAK» است. او با این باشگاه قرارداد امضا کرده، اما قرار است روزهای آینده جلوی دوربین‌های رسانه‌ای این قرارداد به ثبت برسد. فرزانه فصیحی درباره شرایط این روزهایش با همشهری گفت‌وگو کرده است.

   از مسابقه شروع کنیم. سال گذشته در هر مسابقه‌ای که دویدی، نفر اول بودی. اما امسال در نخستین مسابقه دوم شدی. البته رکوردت خوب بود.
این نخستین مسابقه‌ای بود که اینجا در صربستان دادم. خدا را شکر برای نخستین مسابقه رکوردم خیلی خوب بود. من پارسال نخستین مسابقه‌ای که دویدم، رکوردم 7:48 ثانیه بود، اما امسال 7:39 ثانیه دویدم. برای شروع خیلی خوب بود. من در خط پایان با اختلاف چند صدم ثانیه دوم شدم. مهم این بود که استارت خوبی بزنم و تکنیکم خوب باشد که خوب بودم و مربی‌ام راضی است. در مسابقات بعدی بهتر هم می‌شوم. باید سرعت در بدن آدم بیفتد تا بتواند خوب بدود.

  با شرایط کرونایی قرار است چند وقت یک‌بار مسابقه داشته باشی؟
اینجا تقریبا هر هفته مسابقه داریم. چند مسابقه خیلی خوب هم دعوت شده‌ام؛ آلمان، فرانسه و چک مسابقات خیلی خوبی دارند. یکی از آرزوهای من این است که کنار دونده‌های خیلی خوب بدوم، اما متأسفانه هنوز نتوانسته‌ام ویزا بگیرم و منتظرم تا ویزا بدهند.

  سطح مسابقه‌ای که دادی چطور بود؟ کرونا اجازه می‌دهد دونده‌های خوب به صربستان بیایند؟
به‌دلیل بسته بودن سالن‌ها در بسیاری از کشورهای اروپا، تعداد زیادی از دونده‌ها به صربستان آمده‌اند و حضور این دونده‌ها سطح مسابقات را بسیار بالا می‌برد. دوندگانی از سوئیس، یونان و بوسنی به اضافه دوندگان صرب اینجا تمرین می‌کنند. در همین مسابقه دونده سوئیسی اول شد و دونده صرب سوم.

  باشگاه جدیدت چه جایگاهی دارد؟
باشگاه جدیدم می‌شود گفت تازه‌تاسیس است، اما ورزشکاران تاپی را جذب کرده‌. تا جایی که می‌دانم رکوردداران سرعت در مردان، رکورددار ۲۰۰ و ۴۰۰متر و رکورددار پرتاب وزنه صربستان در این تیم هستند. مسئولان باشگاه بسیار پرتلاش و با جزئیات کار می‌کنند و بسیار در تیم‌داری دوومیدانی جدی هستند.

  از وضعیت خودت راضی هستی؟
با توجه به تجربیاتی که سال گذشته داشتم، امسال خیلی زود در تیم جا افتادم. اینجا با مربی، باشگاه و هم‌تیمی‌هایم احساس راحتی می‌کنم و امیدوارم این روند به نتیجه مدنظرم منتهی شود.

  قرارداد خوبی بسته‌ای؟
قرار است روزهای آینده در مراسمی رسمی، امضای قرارداد و تحویل لباس داشته باشیم. البته شرایط کرونا و محدودیت‌ها در اینجا هم برقرار است و آنها هم دنبال فرصتی مناسب برای انجام این کار هستند.

  در باشگاه جدید مربی‌ جدید هم داری؟
نه همچنان با مربی سال گذشته‌ام کار می‌کنم. زمانی که ایران بودم، مربی‌ام مسئولانه و متعهدانه پیگیر تمریناتم بود و هر هفته برنامه تمرینی‌ام را ارسال می‌کرد و به کمک همسرم آن را پیاده می‌کردیم. خوشبختانه از نظر روحی بسیار به هم نزدیک هستیم و خوشحالم که باز هم کنار هم هستیم.

  به سهمیه المپیک فکر می‌کنی یا با وقفه‌ای که افتاده بی‌انگیزه‌ شده‌ای؟
این فصل، هدف اصلی من گرفتن سهمیه المپیک است. مسابقات پیش رو قطعا مهم‌اند، اما بخشی از برنامه‌ریزی ما برای رسیدن به سهمیه است. از اواخر بهار سال آینده مسابقات کسب سهمیه برای بازی‌های المپیک توکیو 2020آغاز می‌شود و من تلاش می‌کنم که به سهمیه برسم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید