• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 30 دی 1399
کد مطلب : 122092
+
-

10‌درصد کل زباله تهران در منطقه 4

10‌درصد کل زباله تهران در منطقه 4

منطقه 4 وسعت زیادی دارد. از این‌رو می‌توان گفت حجم زباله‌ای که در آن تولید می‌شود نسبت به دیگر مناطق شهر تهران بیشتر است. به گفته «منصور قوام مسعودی» مدیر اداره پسماند منطقه 4 روزانه 700 تن زباله در این منطقه جمع‌آوری می‌شود که 10‌درصد کل زباله تهران را تشکیل می‌دهد.

از این میزان 15‌درصد زباله خشک است. او می‌گوید: «پسماند خشک بیشتر از منازل و اداره‌ها جمع‌آوری و معمولاً تفکیک از مبدأ انجام می‌شود. به همه اداره‌ها مخزن 3 تایی داده‌ایم که زباله تر، کاغذ و پلاستیک است. 10 تا مخزن 3 قلو که در دانشگاه علم و صنعت، ساختمان‌های شهرداری و دادسرای باهنر و دیگر مکان‌های پر تردد منطقه جانمایی شده است.»

علاوه بر مخازن 3 قلو، 40 غرفه در منطقه 4 فعال است و به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کند. قوام مسعودی متذکر می‌شود: «اقبال شهروندان برای تفکیک زباله و دفع بهداشتی آن در محله‌های منطقه با هم متفاوت است. محله پاسداران پسماندهای خشک خود را به غرفه‌ها تحویل می‌دهند اما در محله شمیران‌نو شهروندان ترجیح می‌دهند پسماندها و ضایعات خود را به عوامل غیرمجاز بفروشند چراکه می‌توانند با این کار وجهی دریافت کنند.» 

  • پایان دردسرهای اهالی حکیمیه

یکی از معضلاتی که اهالی حکیمیه بارها به مدیریت شهری گوشزد کرده‌اند، وجود قطعه زمین بزرگی در انتهای خیابان سازمان آب و روبه‌روی کارخانه متروکه آزمایش است. از قرار معلوم این مکان محل انباشت زباله شده است و روزانه تعداد زیادی کامیون پسماندهای خشک و تر را در اینجا تخلیه می‌کنند.

شب‌ها هم زباله‌های تر بار کامیون راهی آرادکوه می‌شود. قوام مسعودی درباره آن می‌گوید: «حق با شهروندان محله حکیمیه است. اما به‌زودی شاهد اتفاق خوبی در این مکان هستیم. طبق رایزنی‌های انجام شده قرار است در این مکان سوله MRFایجاد شود. که با راه‌اندازی این سوله زباله‌های تر و خشک مناطق 4 و 7 در اینجا انباشت شده و با اصولی‌ترین دستگاه‌های مکانیزه تفکیک می‌شوند. همه دردسرهای اهالی محله حکیمیه به پایان می‌رسد. این اتفاق در آینده نزدیک رخ می‌دهد.» قوام مسعودی، معتقد است در حال حاضر پسماندها به‌صورت دستی جدا می‌شود و اگر طرح MRF اجرایی شود، می‌توان گفت به استانداردهای جهانی نزدیک شده‌ایم. 

این خبر را به اشتراک بگذارید