• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
پنج شنبه 25 دی 1399
کد مطلب : 121941
+
-

ترسیم سیمای تهران یک قرن گذشته در سال1400


وبینار دستاوردها و توسعه همکاری مراکز پژوهشی شوراهای اسلامی مراکز استان‌ها، با حضور رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهری و روستایی وزارت کشور و روسای مراکز پژوهشی شوراهای اسلامی استان‌ها برگزار شد. محمدحسین بوچانی، رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران در این وبینار گفت: سال آینده کشور وارد قرن جدید می‌شود و از این‌رو لازم است تا تحولات یکصد سال اخیر شهرها در حوزه‌های مختلف مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد.
به‌گزارش همشهری، شرایط کنونی ناشی از پاندمی کرونا عمده کارکرد و عملکرد حوزه‌های اجرایی و عمرانی شهر را مختل کرده است. یکی از راهکارهای بازگرداندن شهرها به شرایط اولیه و تداوم فعالیت‌ها، به اشتراک‌گذاری تجاربی است که شهرها در مقابله با این بیماری به‌دست آورده‌اند. 
بوچانی با تأیید این مطلب گفت: «کرونا به ما نشان داد در اداره شهرها هر چند دستاوردهای بزرگی داشته‌ایم، اما برای برون‌رفت از این بحران فراگیر چاره‌ای جز تحقیق و خردورزی بیشتر نداریم. در پایان قرن قرار داریم و سال آینده وارد قرن جدید می‌شویم؛ بنابراین بررسی 100سال گذشته شهر تهران دیدگاه‌های جالبی را به ما می‌دهد که از منظر پژوهشی بسیار تأثیرگذار است.» او ادامه داد: «اکنون حدود 16عنوان مطالعاتی در مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران در دستور کار قرار گرفته است و اگر در چند‌ماه باقی مانده این مطالعات به سرانجام برسد، سیمای تمام‌نمای شهر را در طول یک قرن اخیر به ما نشان می‌دهد و ایران1400 دستمایه خوبی است تا تحولات در شهرها به دقت مورد توجه قرار گیرد.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید