• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 26 فروردین 1397
کد مطلب : 12182
+
-

سوار بر اسب مراد

سوار بر اسب مراد

دومین دبل سردار آزمون در 8 روز اخیر. در آستانه جام جهانی چه خبری بهتر از این که انتخاب اول کارلوس کی‌روش در خط حمله تیم ملی، به روزهای اوجش برگشته است؟
موتور گلزنی سردار آزمون در لیگ روسیه بدجور روشن شده است. گزینه اول کارلوس کی‌روش برای بازی در نوک خط حمله تیم‌ملی، این روزها روی دور گلزنی برای تیم باشگاهی‌اش افتاده و در دو‌بازی اخیر روبین‌کازان در لیگ روسیه، 4‌گل به‌ثمر رسانده است. شاید این آمار در نگاه اول خیلی فوق‌العاده نباشد اما وقتی بدانید آزمون در 24‌بازی اول فصل تنها یک‌گل زده در کارنامه داشته و حالا در دو‌بازی 4‌گل زده، شرایط فرق
خواهد کرد!
    برنده دوئل با ایرانی‌ها
آزمون هفته گذشته با روبین‌کازان به مصاف احمدگروژنی رفت و موفق شد در دوئل با یاران میلاد محمدی، دو‌گل بزند و یک‌گل هم بسازد. او پس از تقابل با دفاع چپ تیم‌ملی در لیگ روسیه، به همبازی سابقش در روستوف رسید و روز گذشته دوئلی تماشایی با سعید عزت‌اللهی داشت. روبین‌کازانی‌ها عصر دیروز به مصاف آمکار رفتند و موفق شدند در روز درخشش آزمون، این تیم را با نتیجه 3‌بر‌صفر در خانه خودش شکست دهند. سردار در این بازی هم مهره فیکس روبین‌کازانی‌ها بود و برای دومین هفته متوالی موفق به دبل شد. او که در دقایق 24 و 39 برای روبین‌کازانی‌ها گل زده بود، فرصت داشت تک‌به‌تک دقیقه77 را به گل تبدیل کند و هت‌تریکی رویایی را در کارنامه‌اش به ثبت برساند اما بی‌دقتی مانع این امر شد. عزت‌اللهی در این بازی حضوری 59‌دقیقه‌ای داشت و در نیمه مربیان تعویض شد.
    کارت بی‌موقع
روبین‌کازانی‌ها پس از گرفتن 6‌امتیاز از احمد گروژنی و آمکار، باید به‌مصاف روستوف بروند اما بدون سردار آزمون! ستاره ایرانی روبین‌کازان در جریان بازی دیروز به‌خاطر خطا روی سعید عزت‌اللهی از داور مسابقه کارت زرد گرفت و شانس رویارویی با تیم سابقش را از دست داد. روستوف در حال‌حاضر روی پله سیزدهم جدول ایستاده و یکی از گزینه‌های سقوط به حساب می‌آید. این در حالی است که روبین‌کازان تیم هشتم جدول رده‌بندی است و خطری بابت سقوط احساس نمی‌کند.
    خبر بد برای کاوه، کریم و گوچی
سردار آزمون شروع خوبی در فصل جاری لیگ روسیه نداشت و همان‌طور که عنوان شد در 24‌هفته ابتدایی، تنها یک‌گل برای روبین‌کازان زد. با این وجود کی‌روش اعتقادش را به این مهاجم از دست نداد و اجازه داد او در تیم‌ملی فیکس بازی کند. آزمونی که در دوران افت مهاجم فیکس تیم‌ملی بود، این روزها به دوران اوجش بازگشته تا شانس سایر مهاجمان برای بازی در جام‌جهانی به حداقل برسد. با این اتفاق رضا قوچان‌نژاد، کریم انصاری‌فرد و کاوه رضایی که رقبای اصلی آزمون برای بازی در نوک خط حمله به حساب می‌آیند، باید از الان خودشان را آماده نیمکت‌نشینی در روسیه کنند!
    قیمت سردار برای لاتزیو
یک روزنامه روسی با اشاره به‌شرایط مهاجمان روبین‌کازان رقم دقیق پیشنهادی باشگاه لاتزیو در فصل نقل‌وانتقالات تابستانی۲۰۱۷ میلادی به سردار آزمون را افشا کرده است. روزنامه بیزنس آنلاین در این خصوص نوشته است: «در صورت نمایش موفقیت‌آمیز سردار آزمون در گروه Bجام‌جهانی2018 روسیه با حضور حریفانی همانند اسپانیا، پرتغال و مراکش، باشگاه‌های مطرح اروپایی حاضرند تا سقف 10میلیون یورو برای جذب او پرداخت کنند. سال گذشته باشگاه روبین‌کازان سردار آزمون را در قبال پیشنهاد 18میلیون‌یورویی لاتزیو ایتالیا انتقال نداد، زیرا شرایط مالی دیگری نسبت به امروز داشت. در شرایط فعلی خروج سردار آزمون می‌تواند شانس الکساندر بوخاروف، مهاجم سابق تیم‌ملی روسیه را برای خودنمایی در تیم روبین‌کازان بیشتر کند. او که همبازی سردار آزمون در تیم روستوف بود، پس از 8سال به روبین‌کازان بازگشته اما به‌دلیل مصدومیت هنوز قراردادی امضا نکرده است. باشگاه روبین‌کازان در صورت فروش سردار آزمون حتی با وجود الکساندر بوخاروف باید دو مهاجم دیگر را نیز استخدام کند. این بدین خاطر است که بوخاروف همواره شرایط باثباتی ندارد و در اندازه‌های رقابت‌های
اروپایی نیست.»
    با خدا باش



سردار آزمون بعد از درخشش دوباره در لیگ روسیه و گلزنی در دو بازی متوالی با این استوری به اینستاگرام آمد. به‌نظر می‌رسد او از انتقادات ماه‌های اخیر خیلی ناراحت شده و منتظر فرصتی بوده تا پاسخ دندان‌شکنی به منتقدان بدهد. البته انتقاد از مهاجمی که مدت‌ها گل نمی‌زد نباید چندان هم غیرعادی تلقی شود. با 4گل اخیری که سردار در لیگ روسیه به‌ثمر رسانده تعداد گل‌های این فصل او در تمامی رقابت‌های مختلف به 6گل رسیده است. با این آمار، آیا شنیدن انتقاد چیز عجیبی است؟

این خبر را به اشتراک بگذارید