• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 24 دی 1399
کد مطلب : 121760
+
-

برگزاری مشروط

برپایی جشنواره فیلم فجر نیازمند تدارک و تجهیز است

صابر محمدی_روزنامه نگار


1 این روش برگزاری، جشنواره فیلم فجر به شرطِ تجهیز به امکانات و لجستیک‌های لازم خوب است. در غیراین صورت مطلقاً مفید نیست.

2 به‌نظرم در هر شرایطی لازم نیست جشنواره‌ را برگزار کنیم. بدیهی است که در این شرایط، با توجه به بی‌میلی صاحبانِ فیلم‌های شاخص برای حضور در جشنواره و نیز به‌خاطر ماجراهای دامنه‌دارِ هیأت انتخاب در این شرایط، خروجی جشنواره کیفیت لازم را نخواهد داشت. بعدها کسی نمی‌گوید فلان دوره جشنواره در روزگار تسلط کرونا برپا شد و این نتایج را به بار آورد؛ بعدها، مورخان، بدون ملاحظه این پیوست‌ها، خواهند گفت عجب جشنواره بی‌مایه تُنُکی.

3  شاید بهتر بود قید جشنواره امسال را می‌زدیم چرا که ضرورتِ برگزاری آن در این شرایط به‌درستی تبیین نشده است از سوی مسئولان.

4 اگر جشنواره به لجستیک لازم برای برگزاری رسید، نمایش فیلم‌ها برای منتقدها و روزنامه‌نگارها به‌صورت حضوری و با ظرفیتِ محدود، بهترین کاری‌ا‌ست که می‌شود ترتیب داد. اکران آنلاین فیلم‌ها، آسیب فراوانی به سینمای ایران در سال آینده خواهد زد. به هر حال، مسیرِ لورفتنِ فیلم‌ها و پخش آنها در فضای وب، بسیار محتمل است و چنین آسیبی، جبران‌ناپذیر است.

این خبر را به اشتراک بگذارید