• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 21 دی 1399
کد مطلب : 121454
+
-

رنج اقتصاد از سیاست

چهره روز
رنج اقتصاد از سیاست

سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی مدعی شده است که دولت دلارها را حبس کرده تا با آمدن جوبایدن آنها را آزاد کند و قیمت را به 11هزار تومان برساند. او البته برای ادعای خود سند ندارد و تنها بر آنچه شنیده ‌است استناد می‌کند و می‌گوید: متأسفانه بنده شنیدم که با اینکه ما منابع ارزی داریم، بعضا این منابع ارزی برای روی کار آمدن بایدن حفظ شده است که با تزریق منابع ارزی قیمت ارز برای چند ‌ماه تا 11هزار تومان کاهش یابد.
بی‌شک از سیاست‌مداران به‌ویژه آنها که بر مسند نایب‌رئیسی مجلس شورای اسلامی تکیه زده‌اند، انتظار می‌رود به شنیده‌ها تکیه نکنند و بی‌حساب حرفی را نزنند که باعث برداشت اشتباه در جامعه شود و طرح چنین ابهام و شاید اتهامی از سوی فردی که در قوه مقننه حضور دارد، اگر ناشی از انگیزه سیاسی و معطوف به انتخابات سال آینده نباشد، می‌تواند ناشی از ناآگاهی نسبت به مدیریت منابع ارزی کشور باشد. انتظار می‌رود سیاستمداران به‌ویژه وقتی در جایگاه قدرت قرار می‌گیرند، سنجیده و مستند صحبت کنند و با گفته‌های خود براساس شنیده‌ها، ابهام ایجاد نکنند. او البته در همین گفت‌وگو می‌گوید: اگر قیمت دلار واقعا 11هزار تومان است و دولت توان ارزان‌کردن ارز را دارد، ما از آن استقبال می‌کنیم اما به شرطی که این مسئله بازی و موقت نباشد و اینگونه نباشد که صرفا برای یک دوره‌ای خاص و راضی کردن باشد بلکه باید همیشگی باشد.
نایب‌رئیس نخست مجلس را شایسته آن باشد که با نخبگان اقتصاد گفت‌وگو کند تا دچار توهم ارزی براساس شنیده‌ها نشود و مستدل صحبت کند تا دردسر ایجاد نشود. قمار کردن روی دلار تنها بر رنج‌های اقتصاد ناشی از سیاست‌زدگی می‌افزاید و اگر بایدن به کاخ سفید رفت و خبری از تزریق دلار نبود، چه می‌توان گفت؟ از قدیم گفته‌اند که شنیدن کی بود مانند دیدن! لطفا برای دیده‌ شدن، به شنیده‌ها و شایعه‌ها تکیه نکنید که زحمت می‌افزاید و اعتماد می‌زداید.

این خبر را به اشتراک بگذارید