• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 21 دی 1399
کد مطلب : 121447
+
-

کافه مجلس / قالیباف حرفی نزده


حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، در رابطه با اظهارات کریمی قدوسی مبنی براینکه «مجلس پیگیر ابطال یا اصلاح آیین‌نامه دولت برای اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌هاست» گفت: یکی از کسانی که مصوبه‌های دولت برایش ارسال می‌شود رئیس مجلس شورای اسلامی است. رئیس مجلس شورای اسلامی به موجب قانون اساسی این حق را دارد که مصوبات دولت را با قانون تطبیق دهد و اگر در مواردی مغایرتی وجود دارد می‌تواند آن را اعلام کند. برای این کار کمیسیون تطبیق مصوبات طراحی شده است که به رئیس مجلس مشورت می‌دهد. 
به گزارش برنا، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: تاکنون هیچ صحبتی با قالیباف در این زمینه نداشتیم ولی رئیس مجلس به موجب قانون اساسی این حق را دارد که آیین‌نامه را با قانون مربوط به همین آیین‌نامه، تطبیق دهد و در جایی که به‌نظر او، خلاف قانون است باید آن را به دولت اعلام کند. این چیز عجیب و غریبی نیست، معمول است. تشخیص‌ها متفاوت است و ملاک تشخیص نظر رئیس مجلس است.

  طرح اصلاح شوراها به 1400نمی‌رسد
محسن پیرهادی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در پاسخ به اینکه آیا طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها به انتخابات ۱۴۰۰ خواهد رسید، گفت:تصور نمی‌کنم این طرح به انتخابات شوراهای ۱۴۰۰ برسد، چرا که در طرح تصریح شده بنا بر اصلاحیه، هیأت مرکزی باید 7‌ماه پیش از انتخابات آغاز به‌کار کند که با فرض تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برای انتخابات و برخی فروض دیگر، عملا زمان برای چنین کاری نمانده است. البته این احتمال هم وجود دارد که با خواست عموم نمایندگان، در فرایند قانونی تعجیل شود که آن دیگر به تصمیم مجلس بازمی‌گردد. به گزارش ایلنا، وی تأکید کرد: معتقدم که هرچند قانون فعلی نواقصی دارد اما نباید دقت را فدای سرعت کرد، چرا که هر چه انتخابات بهتر و دقیق‌تر برگزار شود، خروجی آن، نظام‌های مدیریت شهری بهتر در تهران، کلانشهرها و سایر مناطق شهری است.

  روحانی سیبل تذکرات مجلس
بابک نگاهداری، مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس در نشستی خبری گزارشی از عملکرد 6 ماهه مدیریتی مجلس یازدهم ارائه کرد و گفت: مجلس در این مدت ۴۹ جلسه علنی و ۶۰۸ جلسه کمیسیون برگزار کرد و در این مدت ۱۰ طرح و ۷ لایحه در صحن مجلس بررسی شده است. به گزارش تسنیم، او تصریح کرد: در این مدت، ۵ تحقیق و تفحص در صحن مجلس تصویب شد و ۴ سؤال در صحن مطرح شده است که ناشی از مدیریت هیأت رئیسه است که موارد ضروری در صحن مورد رسیدگی قرار گیرد. نگاهداری افزود: بیشتر تذکرات مطرح شده در صحن مجلس در این ۶‌ماه درباره رئیس‌جمهور بوده است و وی بیشترین تذکرات را در این مدت از مجلس گرفته است. نگاهداری با بیان اینکه راهبری مجلس در حوزه تقنینی و نظارتی دنبال می‌شود، گفت: ما دچار تورم قوانین در کشور هستیم و ۱۲ هزار قانون در کشور وجود دارد که مجلس در حال تجمیع این قوانین است.

این خبر را به اشتراک بگذارید