• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 20 دی 1399
کد مطلب : 121318
+
-

موشک‌های زیرزمینی سپاه در خلیج‌فارس

دفاعی
موشک‌های زیرزمینی سپاه در خلیج‌فارس

 نیروی دریایی سپاه صبح روز جمعه یکی از پایگاه‌های موشکی خود را در سواحل خلیج‌فارس رونمایی کرد. در تصاویر منتشر‌شده از این زاغه زیرزمینی، موشک‌های نصر1 و قدیر نیروی دریایی سپاه به چشم می‌خوردند. سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه و دریادار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه از دستاوردها، تجهیزات راهبردی زیرسطحی و موشکی نیروی دریایی سپاه در این پایگاه بازدید کردند.
موشک نصر1 یکی از موشک‌های کوتاه‌برد ضدکشتی ساخت ایران بوده و دارای 35کیلومتر برد است. این موشک با سر جنگی 150کیلوگرمی، وزنی معادل 350کیلوگرم دارد و می‌توان آن را علیه انواع اهداف دریایی مورد استفاده قرار داد. موشک کروز قدیر هم با برد 300کیلومتر می‌تواند اهداف دریایی را هدف قرار دهد و امکان شلیک از ساحل و شناور را دارد. این موشک‌ها بخشی از سپر دریایی ایران مقابل تهدیدات در خلیج‌فارس و دریای عمان هستند. این رونمایی همزمان با گزارش‌های اخیر منتشر‌شده مبنی بر تشدید حضور ناوگان نظامی دریایی آمریکا در خلیج‌فارس بود. سرلشکر حسین سلامی در مراسم رونمایی از این پایگاه راهبردی موشکی نیروی دریایی سپاه در سواحل خلیج‌فارس، گفت: منطق ما برای دفاع از تمامیت ارضی و استقلال کشور و دستاوردهای انقلاب اسلامی قوی‌شدن است. سردار سلامی پس از بازدید از یگان‌ها و سامانه‌های مستقر در این پایگاه ‌که بدون حضور رسانه‌ها انجام شد، با اعلام اینکه دشمنان ما قدرت منطق ما را نمی‌پذیرند، افزود: ما اعتقاد داریم دشمنان ما، قدرت منطق را نمی‌پذیرند بلکه بر منطق قدرت تکیه دارند، لذا برای جلوگیری از تحمیل اراده سلطه‌‌طلبانه و برنامه آنها، راهی جز تقویت قدرت بازدارنده دفاعی و تهاجمی برای ما وجود ندارد. فرمانده کل سپاه این مجموعه را ازجمله تاسیسات نگه‌دارنده موشک‌های راهبردی نیروی دریایی سپاه اعلام کرد و گفت: آنچه امروز در این مجموعه می‌بینید یکی از چندین تاسیسات نگه‌دارنده موشک‌های راهبردی نیروی دریایی سپاه است که در آن، ستونی از موشک‌ها و سیستم‌های پرتاب آنها را ملاحظه می‌کنیم. طول این ستون‌ها کیلومترها ادامه دارد و تعداد زیادی از این مجموعه‌ها در نیروی دریایی سپاه وجود دارد. الحمدلله نیروی دریایی سپاه امروز به کفایت و بلوغ قدرت دست یافته است.
سرلشکر سلامی تأکید کرد: این موشک‌ها با برد صدها کیلومتر، نقطه‌زن و دقیق، با قدرت تخریب بسیار بالا و قادر به عبور از تجهیزات جنگ الکترونیک دشمن هستند. فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه هم‌اکنون افسران جوان بی‌شماری در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند که سامانه‌ها را برای هرگونه عملیات آنی آماده نگه می‌دارند، تأکید کرد: اگر اراده‌ای در شیاطین، مستکبران و دشمنان ما وجود داشته باشد، این جوانان شجاع و برومند، اراده آنها را در نطفه خفه می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید