• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 20 دی 1399
کد مطلب : 121293
+
-

بیمارستان‌های لندن 2هفته دیگر پر می‌شوند

شیوع کرونا در انگلیس با وجود اجرای قرنطینه سراسری به‌طور افسارگسیخته‌ای ادامه دارد آنچنان که مقامات بهداشتی این کشور گفته‌اند ظرفیت بیمارستان‌های لندن تا 2هفته دیگر تکمیل می‌شود.
ثبت 1162مورد جدید مرگ ناشی از کرونا در یک روز در انگلیس نشان‌دهنده وضعیت بسیار بحرانی شیوع کرونا در این کشور است. روند پرشتاب آمار مبتلایان به کرونا و تکمیل سریع ظرفیت تخت‌های بیمارستان‌های لندن، سازمان خدمات بهداشتی انگلیس را با فشار فزاینده‌ای روبه‌رو کرده است. کریس هاپسون، رئیس انجمن بیمارستان‌های انگلیس می‌گوید شمار بیماران کرونایی در بیمارستان‌های انگلیس ۴۶درصد بیشتر از موج نخست شیوع کروناست.
او با انتشار پیامی در توییتر آماری از افزایش انفجارگونه پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان‌های انگلیس داده و گفته است که بیشترین افزایش مربوط به بیمارستان‌های لندن و نواحی جنوب غرب کشور بوده است. در شرایط کنونی بسیاری از خدمات درمانی و عمل‌های جراحی در انگلیس لغو شده است.
روزنامه دیلی تلگراف هم همزمان با افزایش نگران‌کننده آمار ابتلا و مرگ‌ومیر در کرونا در گزارشی نوشت؛ به اسنادی دست پیدا کرده که نشان می‌دهد اگر درمانگاه‌های کشور اشباع شود، بیماران کرونایی به قید قرعه درمان می‌شوند. به‌عبارت دیگر «هنگامی که منابع درمانی کافی نباشد تصمیم‌گیری برای درمان بیماران براساس مصلحت اجتماعی (و نه فردی) اتخاذ می‌شود.» این درحالی است که در ابتدای موج دوم شیوع کرونا، بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس اطمینان داد که زیرساخت‌های لازم برای مقابله با بحران پیش رو پیش‌بینی شده است. سیاست‌های دولت جانسون در مواجهه با کرونا از همان نخستین دوره همه‌گیری محل نقد و نظرهای زیادی بوده است. این بار هم او پس از هفته‌ها مقاومت سرسختانه با تشدید محدودیت‌های کرونایی، دوشنبه گذشته در برابر شیوع افسارگسخته ویروس کرونا تسلیم شد و در یک چرخش ناگهانی، به قرنطینه سراسری کشور تن داد.
در شرایط کنونی در انگلیس افراد تنها در شرایط اضطراری، شامل خرید اقلام ضروری، مراجعه به درمانگاه و فرار از اذیت و آزار خانگی، قادر به خروج از منزل هستند. همچنین افراد شاغل تنها درحالی‌که امکان کار در خانه وجود نداشته باشد می‌توانند خانه را ترک کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید