• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 20 دی 1399
کد مطلب : 121290
+
-

خبرهای کوتاه/ حجم آب و وسعت دریاچه ارومیه کاهش یافت

حجم آب دریاچه ارومیه به 3.29میلیارد مترمکعب کاهش یافت و به‌گفته عضو ستاد احیای دریاچه ارومیه، حجم آب این دریاچه که دی‌ماه سال گذشته 3.35میلیارد مترمکعب بود در دی‌ماه امسال به 3.29میلیارد مترمکعب کاهش یافت. یوسف غفارزاده، علت کاهش حجم آب دریاچه ارومیه را تبخیر فصل تابستان و کاهش بارندگی‌های فصل پاییز عنوان کرد و افزود: حجم آب دریاچه نسبت به‌مدت مشابه سال قبل ۶میلیون مترمکعب و نسبت به ابتدای سال آبی (اول مهر امسال) 3میلیون مترمکعب کاهش یافته است. او به مهر گفت: حجم آب دریاچه ارومیه نیز در مقایسه با متوسط درازمدت 12.48میلیارد مترمکعب کاهش نشان می‌دهد. به‌گفته غفارزاده، تراز سطح آب دریاچه ارومیه نیز در مقایسه با متوسط درازمدت، ۳متر و ۳۱سانتی‌متر از نظر ارتفاعی کاهش داشت. او افزود: وسعت دریاچه نیز نسبت به‌مدت مشابه سال قبل حدود ۱۳کیلومترمربع و نسبت به ابتدای سال آبی ۶کیلومترمربع و در مقایسه با متوسط درازمدت 1700کیلومترمربع کاهش یافته است.

  عوارض خروج از کشور ۴٠٠هزار تومان می‌شود
کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی عوارض خروج از کشور را افزایش داد و سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه١۴٠٠ از مصوبه این کمیسیون برای تعیین عوارض 400هزار تومانی خروج از کشور برای مسافران در سال آینده خبر داد. به گزارش ایسنا، رحیم زارع با اشاره به آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق گفت: عوارض هوایی خروج از کشور برای مسافران در سال آینده 400هزار تومان تعیین شده است.

  گلایه معاون گردشگری از نپرداختن تسهیلات کرونایی
معاون گردشگری با اشاره به اختصاص ۳هزار میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از صنعت گردشگری و معرفی ۲۰هزار متقاضی به سامانه کارا و بانک‌ها، تأکید کرد: اهمال‌کاری و کوتاهی در پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا پذیرفته شده نیست. به گزارش معاونت گردشگری، ولی تیموری گفت: برخی کوتاهی‌ها به هیچ عنوان قابل‌قبول نیست و تنها بهانه‌گیری است؛ چرا که دستورات اجرایی و قانونی کاملی پشتوانه این اقدام است و تسهیلات مورد نظر از سوی بانک مرکزی به همه بانک‌ها ابلاغ و از سوی بانک‌های عامل در اختیار استان‌های کشور قرار گرفته است.

  وصیت‌نامه مرمت شده تختی به موزه ورزش رفت
همزمان با پنجاه‌وسومین سالگرد درگذشت غلامرضا تختی، اسطوره کشتی ایران، وصیت‌نامه این قهرمان ملی پس از مرمت و استحکام‌بخشی توسط بخش حفاظت و مرمت موزه ملی ایران به موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک تحویل شد. به گزارش موزه ملی ایران، وصیت‌نامه غلامرضا تختی که به‌صورت امانی در اختیار موزه ملی قرار گرفت پس از استحکام‌بخشی و مرمت اثر در آزمایشگاه و کارگاه حفاظت و مرمت موزه ملی ایران، چهارشنبه گذشته به موزه ورزش، المپیک و پارالمپیک بازگردانده شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید