• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 20 دی 1399
کد مطلب : 121285
+
-

افتتاح ویدئوکنفرانسی کارخانه‌ نوآوری مشهد

خبر روز
افتتاح ویدئوکنفرانسی کارخانه‌ نوآوری مشهد

کارخانه‌ نوآوری مشهد روز پنجشنبه(18دی) به‌ صورت ویدئوکنفرانس با حضور رئیس‌جمهوری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، شهردار مشهد، استاندار خراسان‌رضوی، اعضای شورای اسلامی شهر مشهد و مدیران استانی و شهری به همراه 4طرح ملی دیگر به بهره‌برداری رسید.
به گزارش گروه ایرانشهر، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در این مراسم با اشاره به بهره‌برداری از 2کارخانه نوآوری در مشهد و شیراز گفت: تهران چهل و سومین شهر نوآور دنیا و این رتبه از شهری مانند برلین نیز بالاتر است، اما با این حال مشهد در بسیاری از زمینه‌ها از تهران هم پیشروتر است.
سورنا ستاری با بیان اینکه شهرداری مشهد توانسته است کارخانه قدیمی را به کارخانه نوآوری و محلی برای فعالیت شتاب‌دهنده‌ها و استارت‌آپ‌ها تبدیل کند، افزود:‌ با بهره‌برداری از 2کارخانه نوآوری در مشهد و شیراز برگ تازه‌ای در زیست‌بوم نوآوری این شهرها رقم ‌خورد و ظرفیتی تازه برای تبدیل ایده‌های نوآورانه به کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و خلاق فراهم شد. کارخانه نوآوری مشهد با 10هزار مترمربع زیر بنای فیزیکی نخستین کارخانه نوآوری شرق کشور است که ایده آن برای نخستین‌بار در سال97 با حمایت‌ معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و توسط شهرداری مشهد شکل گرفت و پس از یک سال و نیم آماده بهره‌برداری شد. در این کارخانه، چگونگی شروع کسب‌وکار، انتخاب مسیرهای توسعه اشتغال، استفاده از فضاهای اشتراکی، بازاریابی خدمات، معرفی بهترین راه‌های تبلیغات و سایر نیازهایی که یک شهروند خلاق برای ایجاد اشتغال نوآورانه نیاز دارد، در نظر گرفته شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید