• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 26 فروردین 1397
کد مطلب : 12109
+
-

اتریشی‌ها در ارومیه بیمارستان می‌سازند

در جریان سفر محمدباقر لاریجانی، معاون وزیر بهداشت به اتریش چند سند یادداشت تفاهم در حوزه‌های مختلف ازجمله آموزش‌پزشکی و تجهیزات بیمارستانی امضا شد.

هیأت ایرانی در دیدار با کلمنتس آوئر قائم‌مقام وزیر بهداشت، کار و امور اجتماعی اتریش، آقای رایشهارت، قائم‌مقام وزیر حمل‌ونقل، نوآوری و فناوری، پروفسور پریتز، رئیس دانشگاه زیگموند فروید و فریتز، معاون دانشگاه علوم‌پزشکی وین در زمینه‌های توسعه و تعمیق همکاری ایران و اتریش در حوزه‌های مختلف آموزش پزشکی، بهداشت و درمان و همچنین همکاری‌های 2کشور در حوزه بیمارستان‌سازی‌ و تجهیزات پزشکی و بیمارستانی گفت‌وگو و رایزنی به‌عمل آورد.

شرکت در همایش بهداشت الکترونیکی (E-Health) و مذاکره برای اقدامات اجرایی درخصوص همکاری‌های 2کشور در حوزه نظام سلامت الکترونیک بیماری‌های غیرواگیر نیز از دیگر موضوعات و برنامه‌های هیأت ایرانی طی مدت اقامت در وین بود.

علاوه بر دیدارهای مذکور، هیأت ایرانی از بزرگ‌ترین بیمارستان اتریش موسوم به آکاها (AKH)، شرکت‌های معتبر بیمارستان‌سازی‌، انجمن خدمات بیمارستان (KAV)  و همچنین مرکز سوانح جاده‌ای اتریش نیز بازدید و از نزدیک با توانمندی‌های طرف‌های اتریشی و حوزه‌های همکاری‌شان آشنا شدند.

همچنین نماینده مردم ارومیه در مجلس از امضای تفاهمنامه بین وزارت بهداشت و شرکتی اتریشی برای ساخت و تجهیز یک بیمارستان در ارومیه خبر داد. روح‌الله حضرت‌پور با بیان اینکه طی روزهای اخیر وین اتریش میزبان آئین امضای سند تفاهمنامه شرکت بزرگ بیمارستان‌ساز وامد و وزارت بهداشت ایران بود، گفت: در این تفاهمنامه، وامد متعهد شده است که با سرمایه‌گذاری در شهر زیبای ارومیه، بیمارستان بزرگ و مدرن این شهر را در کوتاه‌ترین زمان ممکن بسازد و تجهیز کند.

براساس این تفاهمنامه، شرکت وامد ضمن تامین ۸۵ درصد از اعتبارات لازم برای ساخت این بیمارستان با استفاده از ظرفیت داخلی، مراحل طراحی این پروژه ملی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن آغاز خواهد کرد. (ایسنا)
 

این خبر را به اشتراک بگذارید