• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 26 فروردین 1397
کد مطلب : 12097
+
-

احتمال تمدید طرح ترافیک 96

طرح ترافیک جدید تهران دیر یا زود در معابر شهر اجرایی می‌شود اما خبرهای رسیده حاکی است که شاید شهرداری دو هفته‌ برای آغاز آن دست نگه‌دارد.

محسن پورسید آقایی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران در این‌باره به ایسنا  گفت: مردم هیچ‌گونه ناراحتی و استرسی برای ثبت‌نام نداشته باشند و اگر ببینیم که هنوز بخش زیادی از مردم تا پایان‌ماه جاری ثبت‌نام نکرده و تحت فشار و استرس هستند قطعا نسبت به تمدید ده روزه یا دو هفته‌ای طرح ترافیک قبل اقدام خواهیم کرد.

بر اساس گفته او، همه افرادی که می‌خواهند حتی برای یک‌بار وارد محدوده طرح ترافیک شوند باید اطلاعات خودروی خود را در سامانه MY.TEHRAN.IR وارد کنند. این سامانه به سامانه سایر سازمان‌ها همچون ثبت احوال و... متصل است و لازم است افراد اطلاعات خود را به‌طور دقیق و کامل وارد کنند تا مشکلی در تأیید آنها ایجاد نشود.

هر فردی که می‌خواهد وارد محدوده طرح ترافیک شود حداقل باید مبلغ 36هزار تومان را که حداکثر عوارض یک روز می‌شود از طریق همان سامانه در حساب شهروندی خود شارژ کند و سامانه نیز میزان عوارض را براساس ساعت ورود و خروج و همچنین نوع معاینه فنی محاسبه می‌کند و از حساب شهروندی کسر می‌شود وصورتحساب نیز برای مالک ارسال می‌شود. همچنین شهروندان دقت داشته باشند اگر 36هزار تومان حساب شهروندی خود را شارژ کرده باشند، اما عوارض آنها کمتر مثلا 10هزار تومان محاسبه شود، بقیه پول در حساب آنها و نه حساب شهرداری باقی‌ می‌ماند. در عین حال افرادی که دارای سهمیه یکساله تردد هستند باید یک میلیون تومان در حساب شهروندی آنها در ابتدا شارژ شود. همچنین افرادی که از سهمیه استفاده می‌کنند پیش از این نیز در مدل قبل طرح ترافیک باید 2میلیون و 400هزار تومان درابتدا واریز می‌کردند و به‌اصطلاح طرح ترافیک خریداری می‌کردند. البته این شامل حال معلولان، جانبازان و بیماران خاص نمی‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید