• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
سه شنبه 16 دی 1399
کد مطلب : 120969
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/OYkRL
+
-

نکته بازی- دستاورد جهانبخش در برایتون

درحالی‌که سون هیونگ مین دوازدهمین گلش را هم برای تاتنهام به ثمر رساند تا در کورس کفش طلا شانه به شانه محمد صلاح حرکت کند، تیتر اول سایت‌های ورزشی ایران در مورد جهانبخش این بود که بعد از تلف شدن موقعیت دقیقه 90 ولور همپتون، نفس علیرضا در سینه حبس شده است! خب البته او 90 دقیقه روی نیمکت نشست، اما همین که روی موقعیت لحظه آخری حریف استرس داشته، تیتر اول سایت ورزشی کشور ما شده است! 3 سال گذشت،
 2 مربی عوض شدند و قیمت جهانبخش در ترانسفرمارکت 13میلیون یورو کاهش پیدا کرد. در 28سالگی شاید واقعا انتقال به یک تیم دیگر و بیشتر بازی کردن، بهتر از تلاش برای اثبات این باشد که برایتون انتخاب خوبی بوده است.

کار یحیی سخت‌تر شد
بعد از توقف پرسپولیس برابر ذوب‌آهن که با یک نمایش ضعیف و ناامیدکننده همراه بود، انتقادها از یحیی گل‌محمدی اوج گرفت و حتی چند پیشکسوت هم مطالبی در نقد او به زبان آوردند. به هر حال بعد از فینال آسیا و دیدار با نساجی، این سومین مسابقه بدون پیروزی سرخپوشان بود و کمی اعتراض طبیعی است. با این حال هواداران پرسپولیس به صحنه آمدند، یک توفان توییتری در حمایت از سرمربی‌شان راه انداختند؛ تا جایی که گویا هشتگ «یحیی تنها نیست» در ساعاتی به ترند اول توییتر تبدیل شد. این مسلما برای یحیی شیرین است، اما در عین حال کار او هم برای جواب دادن به این همه محبت دشوار خواهد بود. گل‌محمدی به پشتوانه این حمایت عمومی باید با هراس کمتری به جوانان تیمش بازی بدهد.

صدر من یا صدر استرا؟
همین 2هفته پیش محمود فکری مطالبی با این مضمون بیان کرده بود: «استقلال در زمان استراماچونی با بازی‌های بیشتر به صدر جدول رسید و بعدا که تعداد مسابقات برابر شد، تیم پایین آمد.» بعد خود فکری هر وقت در هر شرایطی تیمش را به صدر می‌رساند، کاملا از موضع بالانشین مطلق لیگ سخن می‌گوید. نمونه‌اش هم نشست خبری پیش از بازی دیروز با آلومینیوم اراک که فکری در آن اولتیماتوم دادن به سرمربی صدر جدول را خنده‌دار توصیف کرد. خب برادر جان، در زمان انجام این مصاحبه شما هم با توجه به انجام 2 بازی بیشتر نسبت به پرسپولیس اول بودید. نمی‌شود که صدرنشینی استراماچونی درست نباشد، اما صدرنشینی مشابه شما جنبه حقیقی پیدا کند. هرچند در مورد داستان اولتیماتوم با فکری موافقیم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید