• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 26 فروردین 1397
کد مطلب : 12087
+
-

نزول بازار‌های مالی جهان در پی تنش در خاورمیانه

 بازارهای مالی در اروپا، آسیا و آمریکا در پی آشفتگی‌های خاورمیانه و حمله به سوریه با افت مواجه شدند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه، نگرانی از حمله آمریکا به پایگاه‌های نظامی سوریه موجب افت شاخص‌های آسیایی شد و بورس‌های اروپایی و وال‌استریت هم با افت شاخص‌ها مواجه شدند. شاخص استاکس اروپا پس از اینکه تمام متغیرهای معاملاتی از توکیو تا سیدنی روند منفی را تجربه کردند، با روند نزولی مواجه شد. اما بازار چین و هنگ کنگ در پی رشد قیمت سهام بانک پیپل با افزایش همراه شدند.

با این حال سخنرانی دیروز نخست‌وزیر چین و احتمال بازگشایی در‌های چین به روی واردات آمریکا کمی نگرانی را از این منطقه کاست. در این میان قیمت نفت وست تگزاس نیز به بیش از هر بشکه 65دلار رسید و بیشترین میزان افزایش نسبت به‌ماه ژانویه را از آن خود کرد.

استفان این، مدیر معاملات آسیایی در مؤسسه سرمایه‌گذاری اوآندا در این‌باره گفت: بازار بسیار حساس شده است. پس از کشمکش‌هایی که بین چین و آمریکا اتفاق افتاد بازار به هر رویداد جدیدی واکنش نشان می‌دهد. ریسک‌های سیاسی در بازار بسیار تأثیرگذار شده‌اند و هر لحظه در انتظار خبرهای تنش‌زا هستیم. در بازارهای اروپایی شاخص استاکس با افت 0.3درصدی روبه‌رو شد و شاخص آتی اس‌اند پی نیز 0.6درصد افت کرد. شاخص فوتسی لندن 0.3درصد منفی شد و بیشترین میزان کاهش را در یک هفته گذشته به ثبت رساند. شاخص داکس آلمان نیز افت 0.4درصدی داشت. در بازارهای آسیایی شاخص نیکی ژاپن 0.5درصد افت کرد و تاپیکس با افت 0.3درصدی معاملات را خاتمه داد. بورس هنگ کنگ با رشد 0.5درصدی شاخص اصلی همراه شد.



سقوط وال‌استریت

در وال‌استریت نیز پس از اینکه دیشب دپارتمان دولت آمریکا اعلام کرد که مدارکی به‌دست آورده که سوریه حمله شیمیایی اخیر به شهر دوما را انجام داده است، بازار سهام با افت مواجه شد. شاخص بانک‌های اس‌اندپی ۲.۶درصد سقوط کرد و شاخص گسترده‌تر مالی اس‌اندپی را ۱.۶درصد به قعر برد که این، بدترین عملکرد در بین ۱۱شاخص اس‌اندپی بود. سهام جی‌پی‌مورگان، که بزرگ‌ترین بانک آمریکا از لحاظ سرمایه است، ۲.۷درصد سقوط کرد. سهام جی‌پی‌مورگان بالاترین وزن را در شاخص اس‌اندپی۵۰۰ به‌خود اختصاص داده است.
میانگین صنعتی داو جونز با ۱۲۲.۹۱واحد 0.5درصد، سقوط کرد و به ۲۴۳۶۰.۱۴ واحد رسید. اس‌اندپی ۷.۶۹ واحد افت کرد و در سطح ۲۶۵۶.۳واحد بسته شد. کامپوزیت نزدک با از دست دادن ۳۳.۶۰واحد یا ۰.۴۷درصد، در سطح ۷۱۰۶.۶۵واحد به‌کار خود پایان داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید